Iproteos, cas d’èxit a la jornada ‘Noves formes de filantropia i transformació social’

By 11 de novembre de 2014novembre 16th, 2020No Comments
A l'esquerra, Teresa Tarragó, cofundadora i CEO d'Iproteos, durant la seva intervenció a la jornada de debat.
 11.11.2014

L'expèriencia d' –amb seu al Parc Científic de Barcelona– i de ha estat un dels tres casos d'èxit presentats avui a la jornada ‘Entre el públic i el privat – Noves xarxes filantròpiques a Catalunya'. El debat tanca el cicle de diàlegs oberts '', una iniciativa coorganitzada per l'Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i el , que pretén analitzar l'activitat filantròpica que es porta a terme en el nostre país i prioritzar i focalitzar els esforços per donar resposta a les necessitats socials del món actual.

L’objectiu d’aquesta tercera jornada de debat –moderada per Ricard Valls, CEO de i president d’Entropia Soluciones para ONG– era reunir l’entitat que ha ajudat a finançar el projecte amb el receptor del mateix. ‘Crowdfunding per a empreses: l’experiència de Creoentuproyecto i Iproteos’ ha estat el primer exemple d’èxit de nova filantropia presentada al debat.

Iproteos –fundada per dos científics catalans capdavanters en el camp dels pèptids terapèutics, Teresa Tarragó i Ernest Giralt– és la primera biotec espanyola que ha engegat una campanya de micromecenatge per subscripció d’accions (crowdfunding). “L’objectiu de la campanya era recaptar 100.000 euros per completar els assajos preclínics del compost IPR019, un fàrmac en desenvolupament pel tractament dels dèficits cognitius de l’esquizofrènia i que tenim previst llicenciar el 2016″. El projecte ha assolit aquesta quantitat en menys de dos mesos, amb les aportacions de 42 inversors, els quals podien adquirir una participació de l’empresa des de només 300 euros”, ha revelat Teresa Tarragó, fundadora i CEO d’Iproteos.

La campanya de micromecenatge s’ha dut a terme a través de Creoentuproyecto.com, una plataforma de finançament col·lectiu que es va fundar a Barcelona el proppassat mes de febrer i que forma part de l’ i de l’, de la que n’és membre fundador. “Creoentuproyecto.com permet a qui ho desitgi adquirir participacions en empreses no cotitzades en borsa mitjançant un senzill sistema online. El crowdfunding d’inversió, poc conegut encara a Espanya tot i estar regulat per una legislació específica, mou quasi 5.000 milions de dòlars arreu del món cada any, aportant capital a desenes de milers de companyies”, ha explicat Daniel Oliver, fundador i CEO de la plataforma de finançament col·lectiu i president de l’ Asociació Espanyola de Crowdfunding.

Els altres dos casos d’èxit presentats al debat han estat ‘Innovació educativa: el projecte MSchools’ –promogut per la Mobile World Capital Barcelona () amb la col·laboració de la , l’ i – l’objectiu del qual és formar els alumnes de secundària en la creació i ús de solucions mòbils, i ‘Filantropia per a la sostenibilitat mediambiental: GEPC-EdC i la custòdia del territori’ –una iniciativa del Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans-Ecologistes de Catalunya () i la Xarxa de Custòdia del Territori () – que aposta per la donació d’un espai com a estratègia innovadora per a la conservació del territori i la biodiversitat en espais públics i privats.

Més informació sobre el cicle de debats
Més informació sobre la