Patrick Tresserras, fundador y CEO de Avizorex Pharma.
 10.11.2014

Inveready entra en el capital de la biotecnològica Avizorex

La firma de capital risc ha injectat 800.000 de euros a l'spin-off , ubicada al Parc Científic de Barcelona i fundada al 2013 per Patrick Tresserras i el professor Carlos Belmonte, de l'Institut de Neurociències d'Alacant. La inversió del fons Inveready es complementarà amb ajuts públics que elevan l'import total de la ronda de finançament a 2,5 milions d'euros.

Avizorex, que va ser una de les participants de la passada edició del programa BioEmprenedorXXI –iniciativa impulsada per Barcelona Activa, Biocat i Fundació “la Caixa”– es dedica al desenvolupament farmacèutic en l’àmbit de l’oftalmologia. La seva investigació se centra en la creixent problemàtica de la sequedat ocular amb una aproximació terapèutica innovadora que ha estat validada en models animals y que es basa en l’activació dels termoreceptors del fred presents en l’ull per estimular la lacrimació basal.

El descobriment de l’spin-off va ser publicat a la revista Nature Medicine al 2010 (doi:10.1038/nm.2264) i va demostrar que l’estimulació d’una proteïna anomenada TRMP8 activa els receptors del fred presents a la superfície de l’ull, augmenta la secreció lacrimal de forma natural i, per tant, redueix la sequedat ocular.

Actualment només existeix un fàrmac de prescripció mèdica per combatre aquest problema. Aquest és Restasis®, d’Allergan, una formulació de l’immunosupressor genèric ciclosporina descoberta per la Universitat de Georgia fa 20 anys.També existeixen altres desenvolupaments en fases clíniques avançades però amb un baix nivell d’innovació. Entre els més prometedors hi trobem MIM-D3, un antagonista de TrkA descobert a la Universitat de McGill desenvolupat per Mimetogen.