Investigadors del PCB i la UB destaquen en un rànquing sobre l’índex h

By 28 d'octubre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 28.10.2011

Investigadors del PCB i la UB destaquen en un rànquing sobre l’índex h

Científics del Parc Científic Barcelona i de la Universidad de Barcelona destaquen en la darrera edició d'un rànquing que publica la llista dels millors investigadors de diverses províncies espanyoles en funció de l'índex h. Es tracta d'un mètode innovador per avaluar l'impacte de les investigacions científiques en diverses àrees del coneixement, que ha estat dissenyat en funció de les dades de l'ISI Web of Knowledge i s'actualitza de manera periòdica. L'informe es pot consultar en l'adreça http://indice-h.webcindario.com.

L’índex h és un indicador estadístic que permet l’avaluació de la producció científica dels investigadors dins una àrea de coneixement de manera alternativa als sistemes habituals com ara el nombre total de publicacions o de cites rebudes.

El mètode va ser proposat en 2005 per Jorge E. Hirsch, catedràtic de Física de la Universitat de Califòrnia a San Diego (Estats Units), en la revista Proceedings of the National Academy of Sciences (doi: 10.1073/pnas.0507655102).

En concret, el factor h assigna a cada expert el nombre d’articles dels quals és autor amb tantes cites o més que aquest índex. És a dir, si un científic té un factor h=30, vol dir que és autor de trenta articles que, com a mínim, s’han citat trenta vegades en la literatura científica.