El PCB acull la primera Conferència Internacional sobre Espais Socials d’Aprenentatge

By 3 de novembre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 03.11.2011

Ahir, 2 de novembre, el Parc Científic Barcelona va acollir la Conferència Internacional sobre Espais Socials d'Aprenentatge, un espai obert a la reflexió i el diàlog entorn la generació d'entorn físics i virtuals on es produeixin interaccions acadèmiques i socials que afavoreixin l'aprenentatge. La jornada va estar presidida per Màrius Rubiralta, secretari general d'Universitats, que va estar acompanyat pel director general del PCB, Fernando Albericio i la presidenta de la Conferencia de Rectores de Universidades Españolas (CRUE), Adelaida de la Calle.

La jornada, impulsada pel Ministeri d’Educació en el marc del programa CEI 2011 amb la col·laboració de la consultora DEGW, va reunir més de 100 experts relacionats amb l’activitat dels campus, entre ells rectors i vicerectors d’universitats espanyoles, membres d’universitats estrangeres (com Vijay Kumar, degà del Massachusets Institute of Technology i director de la seva Oficina d’Innovació en Tecnologia i Educació), representants d’estudiants, representants de parcs científics i empreses capdavanteres, dissenyadors, urbanistes i estrategues.

Tots ells van participar amb l’objectiu d’aconseguir universitats més permeables a les novetats i a les necessitats de la societat, que requereix espais multifuncionales, “espais per compartir”, on puguin impartir-se ensenyaments formals però també es desenvolupin activitats no formals, es generen noves idees i es dóni pas a noves formes innovadores d’aprenentatge.

En el decurs de la trobada es van donar a conèixer els millors exemples universitaris internacionals en matèria d’espais socials d’aprenentatge, es a dir, aquells que potencien les connexions entre col·lectius universitaris i socials impulsant amb això la generació de noves idees. A les diverses taules rodones desenvolupades, els experts van poder examinar, aíxi mateix, casos exemplars de transformació de llocs existents amb els quals s’ha aconseguit tant fomentar les connexions entre els col·lectius acadèmics, com generar entorns que estimulen la socialització professional i acadèmica.