La UB és la universitat amb més premiats de la 3a edició d’ICREA Acadèmia

By 27 octubre 2011novembre 16th, 2020No Comments
 27.10.2011

La UB és la universitat amb més premiats de la 3a edició d’ICREA Acadèmia

Amb catorze investigadors premiats, la UB és la universitat amb més guardonats pel premi ICREA Acadèmia, que vol incentivar l'excel·lència investigadora del personal docent i investigador doctorat de les universitats públiques de Catalunya, a més de retenir el seu talent dins el sistema universitari català.

El conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, va presidir aquest dimarts l’acte de lliurament del guardó, que reconeix amb 50.000 euros el treball de recerca de 25 professors de les universitats de Catalunya.

De la xarxa d’universitats catalanes, la UB ha estat la que més premis ha aconseguit: catorze, seguida de l’Autònoma de Barcelona, amb quatre, la Pompeu Fabra (UPF) i la Rovira i Virgili (URV), amb tres cadascuna, i la de Girona (UdG), amb un.

En l’acte es va presentar un informe d’avaluació dels deu anys de funcionament de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), que conclou que el 85 % dels 231 investigadors incorporats al sistema català no haurien vingut si aquesta Institució no hagués existit.