Implantació d’estratègies d’RSC, un dels principals reptes actuals dels directius

By 30 de setembre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 30.09.2011

Avui, 30 de setembre, ha tingut lloc a l'Auditori Antoni Caparrós del Parc Científic Barcelona la jornada «Responsabilitat Social Corporativa: Bones Pràctiques Internacionals d'Implantació». La trobada –en què hi han participat més de 150 assistents– ha estat organitzada per la Universitat de Barcelona i el Centre d'Investigació d'Economia i Societat per commemorar el 10º aniversari del «Màster en Responsabilitat Social Corporativa, Comptabilitat i Auditoria Social».

A la jornada, directius i experts han debatut entorn la necessitat d’implantació d’estratègies d’Responsabilitat Social Corporativa a les organitzacions i, en concret, sobre les mesures que estan adoptant les empreses per minimitzar els impactes dels múltiples desafiaments actuals, des de dues perspectives: comportament ètic i estratègia de negoci.

L’acte ha comptat com a ponents convidats amb Dídac Ramírez, rector de la Universitat de Barcelona; Miguel Ángel Martínez de la Riva, sotsdirector general adjunt d’RSE, Direcció General d’Economia Social, Treball Autònom i RSE del Ministeri de Treball i Immigració; Isabel Vidal, presidenta de CIES; Antonio Argandoña, professor de l’IESE; Juan Fernández de Castro, professor de la Universitat de Barcelona; Joaquín Blat, de Foment del Treball; Iñigo Camilleri, de Grup Clece; i Xavier López García, de la Generalitat de Catalunya.

A la segona part de la jornada es va dur a terme una taula rodona sobre Bones Pràctiques d’Implantació d’RSE, en què van participar Mercedes Gutiérrez, d’IKEA Ibèrica; Eloy Rodríguez, director executiu d’Accse Mèxic; Javier Gómez, assessoria jurídica d’REE; Miguel María García, Director dels Serveis Jurídics de Lliga Professional de Futbol; Elena Margarita Castelló, líder de Cultura de Sostenibilitat i Desenvolupament Sostenible d’Argos Colombia; i Georgina Rosell, consultora sènior de Llorente & Cuenca.

El Centre d’Investigació d’Economia i Societat (CIES) és una organització fundada en 1992 a la ciutat de Barcelona que assumeix el concepte de responsabilitat social corporativa de la Unió Europea, com la integració voluntària, per part de les empreses, de les preocupacions socials i mediambientals en les seves operacions comercials i en les seves relacions amb els seus interlocutors o stakeholders: accionistes, proveïdors, clients, treballadors, administracions i comunitat locals. A l’actualitat, forma part del Parc Científic Barcelona com a centre d’R+D+i, i està vinculat a la Universitat de Barcelona (UB) per a la realització conjunta d’activitats d’investigació i formació.

La seva activitat se centra en l’estudi de la combinació entre interessos econòmics i cohesió social, a través de la recerca, docència i difusió, estimulant projectes innovadors per al seu desenvolupament i creant plataformes i xarxes que potenciïn els seus efectes.

A l’actualitat, CIES imparteix dos màster sobre RSC que combinen la formació on line amb sessions presencials: el «» (MRS) i el «» (MES). Ambdós estan organitzats per CIES i l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3), en col·laboració amb la George State University d’Atlanta (USA).

A més a més, el centre disposa d’un campus virtual que li permet tenir una cartera formativa innovadora, i es promotora de la formada per alumnes, investigadors, professors i professionals del sector que dóna permanència a l’intercanvi d’experiències.