Sense categoria

By 3 d'octubre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 03.10.2011

Ernest Giralt, Premi Nacional d’Investigació 2011

El científic Ernest Giralt, cap del programa de Química i Farmacologia Molecular de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) –amb seu al Parc Cietnífic Barcelona– i catedràtic de la Universitat de Barcelona, ha estat guardonat amb el Premi Nacional d'Investigació 2011, atorgat pel Ministeri de Ciència i dotat amb 100.000 euros.

Giralt ha estat premiat en la categoria de Ciència i Tecnologia per les seves aportacions al disseny, síntesi, modificació controlada i estructura de pèptids i proteïnes. També per la contribució en l’avançament de l’estudi del funcionament de proteïnes relacionades amb el desenvolupament de l’Alzheimer i l’esquizofrènia i, més recentment, per l’ús de pèptids en nanobiotecnologia per a la creació de fàrmacs teledirigits.

Per a més informació