(Foto: BioHub VLC)
 04.07.2023

GENESIS Biomed obre nova oficina a València

GENESIS Biomed continua amb la seva expansió pel territori. Conscient del potencial de l’ecosistema de la Comunitat Valenciana en el sector de la Biomedicina, fa un salt important i afegeix a les seves localitzacions a Barcelona i Madrid una tercera ubicació a València. En concret la seva oficina estarà ubicada al BioHub de València, un espai per a empreses del sector de la Biomedicina ubicat a la Marina de València.

L’àrea de la salut s’ha convertit en un dels principals motors de l’economia de la Comunitat Valenciana que concentra un ampli conjunt d’institucions relacionades amb la recerca, l’emprenedoria i la promoció de la salut. No en va València concentra un nombre important d’instituts d’investigació sanitària i fundacions d’investigació, entre els quals es troben l’IIS La Fe, INCLIVA, ISABIAL i FISABIO, convertint-se després de Catalunya i Madrid en la següent comunitat amb més IIS per densitat de població.

A més, té centres de recerca rellevants en Biomedicina com el Centre d’Investigació Príncep Felip, l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SYSBIO), l’Institut de Biomedicina de València (IBV-CSIC), l’Institut d’Investigació, Desenvolupament i Innovació en Biotecnologia Sanitària (IDIBE) i l’Institut De Medicina Genòmica S.L.

Però per a abordar la biomedicina de manera holística la Comunitat Valenciana integra també centres de recerca interdisciplinaris capdavanters en noves tecnologies que tenen també aplicació en l’àrea de la salut com l’Institut de Recerca en Imatge Molecular (I3M), l’Institut de Biomecànica o l’Institut Tecnològic d’Informàtica (ITI), entre d’altres.

Els grups de recerca que provenen de totes aquestes institucions abans esmentades serveixen també de planter per a la creixent creació d’empreses innovadores. Per aquesta raó GENESIS Biomed, que treballa per ajudar empreses de nova creació, spinoff, emprenedors i centres d’investigació, aposta per la Comunitat Valenciana i s’ubica al BioHub. “La nostra posició en l’ecosistema d’aquesta comunitat ve avalada per la nostra experiència en l’àmbit de la transferència de tecnologia i els projectes early-stage biomèdics de València, havent treballat per a universitats (UPV, UV, UMH), hospitals i entorn sanitari (IIS La Fe, INCLIVA, ISABIAL, FISABIO), startups (Corify, Arthex, Sonda, Doppli) i institucions (Inndromeda, CIBER-BBN), entre d’altres. La nostra participació en aquest Clúster ens permetrà conjuminar esforços per compartir i ampliar el coneixement per així generar un valor afegit que impacti directament en el benestar dels ciutadans”, expliquen des de l’empresa.