Sense categoria

Fes Recerca! a La Pedrera amb el Parc Científic de Barcelona

By 7 de novembre de 2014novembre 16th, 2020No Comments
L'objectiu dels tallers «Fes Recerca!» és apropar la ciència a els ciutadans i fomentar vocacions entre els joves. © PCB.
 07.11.2014

Fes Recerca! a La Pedrera amb el Parc Científic de Barcelona

Demà, dissabte 8 de novembre, comença a La Pedrera el cicle de tallers d'experiments «», una iniciativa que organitza anualment el Parc Científic de Barcelona (PCB), amb la col·laboració de la , per apropar la recerca actual a tots els ciutadans i fomentar vocacions científiques entre els joves.

Els tallers seran conduits per investigadors de l’Institut de Recerca Biomèdica () –amb seu al PCB– i de la Universitat de Barcelona (), que traslladaran part del seu laboratori a aquest emblemàtic espai a fi de fomentar la interacció amb el públic i donar-li l’oportunitat de participar als seus experiments, amb els mateixos instruments i materials que fan servir habitualment.

En aquesta 9a edició, quatre propostes diferents permetran als assistents analitzar mostres d’ADN per esbrinar qui ha estat l’autor d’un crim; participar en la recerca de fàrmacs que activen gens implicats en la diabetis; dur a terme una transformació bacteriana per trobar una diana terapèutica per l’aterosclerosi, i conèixer totes les fases de desenvolupament d’un nou medicament per al Parkinson.

El «Fes Recerca!» s’emmarca dins de l’àrea de de la Fundació Catalunya-La Pedrera i del programa de divulgació de la ciència «» del Parc Científic de Barcelona, que ofereix més de 120 activitats en què participen 4.500 persones cada any. Els tallers es duen a terme amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) – Ministeri d’Economia i Competitivitat (MINECO) i de l’Ajuntament de Barcelona.

Tot i que s’adreça especialment a la gent jove, es tracta d’un espai obert a tots els ciutadans. Els tallers són gratuïts, prèvia inscripció, i tindran lloc tots els dissabtes de novembre d’11.00 h a 13.00 h a La Pedrera. Aquestes activitats s’oferiran també entre setmana durant tot l’any escolar per a la comunitat educativa a l’OpenLab del PCB.

La relació dels tallers es pot consultar al següent