Sense categoria

Calella acull el tast solidari ‘Vi per Vida’ per donar suport a la recerca en metàstasi del càncer

By 4 de novembre de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Presentació del tast solidari "Vi per Vida" del proper 29 de novembre a Calella. Foto: IRB Barcelona.
 04.11.2014

Aquest matí, el sommelier Xavi Ayala, ha presentat en roda de premsa a l'Ajuntament de Calella el tast de vins solidari «Vi per Vida» que es farà el proper 29 de novembre a la fàbrica Llobet–Guri, per prop de 440 persones. Els fons recollits a les campanyes de «Vi per Vida» van destinats a l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)– amb seu al parc Científic de Barcelona– que té un programa específic d'investigació en càncer i metàstasis.

«Vi per Vida» és una associació sense ànim de lucre impulsada pel sommelier Xavier Ayala i que va néixer l’abril d’aquest mateix any, amb l’objectiu de recaptar diners per a la recerca en metàstasi i sensibilitzar els ciutadans en favor de la investigació. El de Calella és el segon tast que s’organitza, després de l’èxit del primer que es va fer al maig a Mollerussa. “Apropem els vins catalans al públic d’una manera divertida, amb presentacions audiovisuals i música catalana moderna, alhora que contribuïm entre tots a una bona causa”, ha declarat Xavi Ayala.

En aquest sentit, Roger Gomis de l’Institut de Recerca Biomèdica ha explicat que: “Iniciatives com les de «Vi per Vida» prenen una gran rellevància no només pel suport econòmic per a la investigació, sinó perquè, a més, contribueixen a conscienciar a la societat que cal invertir en investigació de la metàstasi, ja que és la gran causant dels casos de mortalitat.

Per la seva banda, l’alcaldessa, Montserrat Candini ha manifestat que: “la recerca forma part del nostre dia a dia i des dels municipis també hem d’ajudar a difondre i donar valor a aquests gestos que sumen: solidaritat + coneixement+ investigació i amb aquesta iniciativa «Vi per Vida» es tanca aquest cercle de la Terra per la Terra”.

Per només cinc euros, els participants assaboriran vins, de les Denominacions d’Origen: Alella (2 vins), Costers del Segre, Pla del Bages, Empordà, fent un viatge per diferents demarcacions de Catalunya. L’acte estarà presentat per la periodista Elisabet Carnicè i el guiatge pels vins anirà a càrrec de Xavi Ayala. El servei i atenció al públic així com també l’elaboració d’algunes degustacions culinàries anirà a càrrec dels estudiants de restauració de l’Institut Bisbe Sivilla de Calella.

Les entrades al tast es podran comprar en tres punts de Calella (Fruits secs Tulsà, Restaurant Sapore d’Italia i Institut Bisbe Sivilla) i a través de ticketea.com i de l’associació «Vi per Vida».