S’obre la convocatòria per participar a la setena edició del programa BioEmprenedorXXI

By 5 de maig de 2014novembre 16th, 2020No Comments
El programa formatiu BioEmprenedorXXI celebra enguany la seva setena edició. Foto: © BioEmprenedorXXI.
 05.05.2014

Biocat, "la Caixa" i Barcelona Activa han posat en marxa la setena edició del BioEmprenedorXXI, un programa integral de formació, assessorament i suport a la creació i creixement d'empreses de base tecnològica en l'àmbit de les ciències de la vida. Al final del programa s'atorgaran els premis BioEmprenedorXXI al millor pla de negoci i als dos finalistes, que consten d'una dotació econòmica i un paquet d'accions d'incubació, d'acceleració, i d'internacionalització del projecte. A més, les tres empreses podran gaudir durant un any de l'estatus d'empresa associada al Parc Cientific de Barcelona. El termini d'inscripció finalitza l'1 de juny.

La convocatòria està oberta a titulats universitaris, investigadors, professors, doctors i emprenedors que tinguin una idea de negoci o empresa en fase inicial basada en tecnologia pròpia, i vulguin explorar la seva capacitat emprenedora per a crear-la i posar-la en marxa, bé com a spin-off de la seva institució o bé de manera independent. Un jurat d’experts seleccionarà entre totes les candidatures els projectes amb més potencial per participar al programa

BioEmprenedorXXI té una durada de sis mesos i proporciona als participants activitats formatives específiques per a emprenedors, orientació per a desenvolupar una xarxa de contactes en el sector i una anàlisi personalitzada de la viabilitat de la idea de negoci. També se’ls ofereix tutorització i mentoring en competències directives i en processos d’accés a finançament. L’objectiu és que quan finalitzin el programa tots disposin d’un conjunt d’eines i recursos que faciliten, tant el procés de creació, com el de consolidació de la seva empresa.

Al llarg de les sis edicions del programa, hi han participat més de 95 iniciatives emprenedores, de les quals 51 es troben actualment constituïdes com a empresa i 9 n’estan en procés.

Els premis BioEmprenedorXXI

El programa BioEmprenedor XXI finalitza amb una competició de plans de negoci davant d’un jurat d’experts i representants de les entitats promotores, entre els que hi ha Jesús Purroy, director tècnic de Serveis Científics i Tecnològics del Parc Científic de Barcelona. Entre totes les propostes presentades se seleccionen 2 finalistes i un primer premi.

El guanyador obtindrà una dotació econòmica de 10.000 euros i l’oportunitat de participar a un curs d’acceleració per a emprenedors Ignite Fast Track de la Universitat de Cambridge i al programa formatiu Biocàpsules de Biocat, així com una estada gratuïta de 6 mesos a la Incubadora de empresas Glòries de Barcelona Activa. El primer i el segon finalistes rebran una dotació econòmica de 5.000 i 3.000 euros, respectivament.

Els tres projectes guardonats participaran a més a una fira, pont tecnològic o missió comercial de referència al sector per tal de potenciar la internacionalització del seu projecte, i també gaudiran gratuïtament durant un any dels avantatges i serveis que els ofereix el Parc Cientific de Barcelona com a empresa associada.

Per a més informació [+]