La Generalitat i l’Estat acorden una inversió de 13 milions d’euros pel PCB

By 25 de febrer de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 25.02.2009

La Generalitat i l’Estat acorden una inversió de 13 milions d’euros pel PCB

La Universitat de Barcelona rebrà una inversió extraordinària de 13,090 milions d'euros destinada al Parc Científic de Barcelona (PCB), com a conseqüència d'un acord dut a terme ahir, dimarts 24 de febrer, entre el Govern de la Generalitat i el de l'Estat. Concretament, la Comissió Bilateral Generalitat-Estat, presidida pel conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, i la ministra d'Administracions Públiques, Elena Salgado, ha aprovat un llistat de projectes que l'Estat finançarà a Catalunya durant el 2009 per un import de 800,13 milions d''euros, una despesa addicional a la inicialment prevista en els Pressupostos Generals de l'Estat d''aquest any.

L’objectiu d’aquesta despesa adicional és cumplir la disposició adicional tercera de l’Estatut d’Autonomia que diu que la inversió de l’Estat a Catalunya en infraestructures s’ha d’equiparar a la participació relativa del PIB català amb relació al PIB de l’Estat per un període de 7 anys.

Dins d’aquesta despesa addicional, el Ministeri de Ciència i Innovació destinarà a Catalunya 83,1M€ per a inversions en R+D+I (20M€) i per a la realització d”obres, equipaments i instal·lacions per a les universitats Pompeu Fabra (10M€); Politècnica de Catalunya (11M€); Universitat de Barcelona (13M€), i Rovira i Virgili (7’9M€), entre d’altres. Els centres que es beneficiaran d’aquestes inversions desenvoluparan projectes de nanotecnologia, genòmica, i recerca en nutrició i salut.

Els projectes acordats avui, més els 4.006 milions previstos en els pressupostos de l’Estat sumen una inversió de més de 4.806 M€ pel 2009 a Catalunya.