Representants dels parcs participants en la II Assemblea General d'APTE (Foto: Parque Científico Tecnológico de la ULPGC).
 04.11.2019

Els parcs científics espanyols es reuneixen a Las Palmas

Representants de 64 parcs científics i tecnològics espanyols es van reunir els passats 24 i 25 d'octubre a Las Palmas de Gran Canaria en el marc de la II Assemblea Anual de l'Asociación de Parques Científicos y Tecnológicos de España (APTE). Entre els acords adoptats en aquesta trobada –en què va participar Maria Terrades, directora del Parc Científic de Barcelona– destaca la creació d'un grup de treball intern per impulsar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides en tots els parcs membres de l'entitat.

El Parque Científico Tecnológico de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) va ser l’amfitrió, per primera vegada, de l’Assemblea Anual de l’Asociación de Parques Científicos y Tecnológicos de España (APTE), que va aplegar el passat dijous representants dels 64 parcs científics i tecnològics que formen part de l’entitat.

Entre els acords adoptats en la reunió destaca la creació d’un grup de treball per impulsar els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides en tots els parcs membres d’APTE. En aquesta II Assemblea General d’APTE del 2019 es va acordar a més la signatura d’un conveni amb Telefónica per a la creació d’una xarxa blockchain, que millora de manera substancial el servei que els parcs ofereixen a les empreses que allotgen. El conveni amb Telefónica inclou una fase experimental inicial de tres mesos.

Després de la jornada de treball del dijous, els representants dels parcs científics i tecnològics membres d’APTE van visitar divendres el Banco Español de Algas (BEA) –un servei nacional d’R+D+i, gestionat per la Fundación Canaria Parque Científico Tecnológico de la ULPGC– així com les instal·lacions de l’Instituto Universitario de Acuicultura y Ecosistemas Marinos Sostenibles (IU-ECOAQUA) a Taliarte.

Notícia relacionada [+]