Instantània de la taula rodona "State of the art in BIO Printing", moderada per Josep Samitier, director de l'IBEC a la jornada Healthio Day del saló INDUSTRY (Foto: Fundació Althaia).
 05.11.2019

L’IBEC presenta les seves capacitats en bioimpressió 3D en la 4 edició d’INDUSTRY

L'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), ubicat al PCB, va tenir una presència molt destacada a la 4a edició del saló INDUSTRY From Needs to Solutions, que es va dur a terme dels dies 29 al 31 d'octubre al recinte ferial de Gran Via. El certamen va aplegar més de 150 empreses i 150 ponents dins del marc de la Barcelona Industry Week, que va reunir simultàniament a Fira Barcelona set grans cites relacionades amb la transformació digital. L'IoT Solutions World Congress, Blockchain Solutions World i AI & Cognitive Systems Forum van ser altres esdeveniments que es van sumar a aquesta gran cimera on es van fer palesos els assoliments i innovacions de les tecnologies disruptives a l'àmbit de la salut.

Dins l’àrea expositiva d’INDUSTRY From Needs to Solutions, el saló sobre indústria 4.0 que organitza Fira Barcelona, representants de l’Oficina de Transferència de Tecnologia de l’IBEC van convidar als visitants a conèixer de prop les capacitats de bioimpressió 3D del centre. L’institut també va presentar al seu estand altres avanços molt rellevants en el camp del diagnòstic, la cura de ferides, la sensòrica i la determinació dels gasos volàtils.

“Per a nosaltres és molt important poder mostrar a INDUSTRY els diferents àmbits industrials en què l’IBEC ja està treballant, i molt concretament en l’àmbit de la bioimpressió 3D”, afirma Xavier Rubies, cap de la Unitat de Transferència de Tecnologia de l’IBEC.

El dimecres 30 d’octubre, a la jornada HEALTHIO DAY en el marc d’INDUSTRY, Javier Ramón, investigador principal a l’IBEC, va participar en la taula rodona “State of the art in BIO Printing“, moderada per Josep Samitier, director de l’institut. Ramón va donar una xerrada sobre la feina que estan duent a terme al seu laboratori Biosensors for bioengineering en bio-impressió 3D i òrgans-en-xip.

A la sessió també hi van participar Axel Guenther, professor de la Facultat de Ciències Aplicades i Enginyeria de la Universitat de Toronto, i Tamer Mohamed, cofundador i CEO d’Aspect Biosystems, una spin-off de la University of British Columbia (Vancouver), que ha desenvolupat una de les tecnologies de bioimpressió 3D més avançades, la plataforma Lab-on-a-Printer, per fabricar teixits vius fisiològicament complexos amb aplicacions en ciències de la vida.

El dijous 31, l’IBEC va organitzar una taula rodona “3D Printing in healthcare“, on Mohamed i Guenther van donar una xerrada sobre com fer el pas des de la recerca que es duu a terme al laboratori fins a l’empresa i comercialització. També es van debatre els darrers resultats obtinguts en la impressió 3D aplicats a l’atenció mèdica dins l’àmbit internacional, així com i les oportunitats i limitacions en l’acadèmia i indústria d’aquesta tecnologia.

► Més informació: Web de l’IBEC [+]