Sense categoria

Els centrosomes actuen de brúixola en la divisió de les cèl·lules mare del cervell

By 15 d'abril de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 15.04.2010

Les cèl·lules mare del cervell de les larves de la mosca Drosophila melanogaster, anomenades neuroblasts, generen per divisió una cèl·lula mare similar a l'original i una cèl·lula mare ganglionar (GMC). Posteriorment, la GMC s'especialitzarà en neurona o cèl·lula glial (cèl·lules que fan de suport a les neurones). Aquesta estratègia de divisió cel·lular, anomenada mitosi asimètrica, permet que les cèl·lules mare puguin generar grans quantitats de teixit durant un espai de temps relativament llarg. A la Drosophila aquestes divisions cel·lulars es produeixen seguint un patró predeterminat, de manera que les GMC filles sempre apareixen en un lloc concret dels neuroblasts al llarg de successives generacions. Els investigadors de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), amb seu al Parc Científic Barcelona, Jens Januschke i Cayetano González han descobert que els microtúbuls i els centrosomes, orgànuls que dirigeixen alguns processos de divisió cel·lular, contribueixen a mantenir la memòria d'aquesta orientació al llarg de successives generacions de neuroblasts. El treball s'ha publicat a la revista Journal of Cell Biology, editada per la Rockefeller University Press.

Per a més informació