El PCB participa al 14è Congrés Europeu de Biotecnologia

By 14 de setembre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 14.09.2009

El PCB participa al 14è Congrés Europeu de Biotecnologia

En el marc del 14th European Congress on Biotechnology, que se celebra al Palau de Congressos de Catalunya (Barcelona) fins el 16 de setembre, ACC1Ó i Biocat han organitzat avui a les 18.30h la sessió "European Business and Technology Center (EBTC): EU-India Business Gateway Seminar", que pretén analitzar les oportunitats de negoci que ofereix l'India per a les empreses europees. A la taula rodona participen experts de diverses entitats, entre els quals s'inclou Fernando Albericio, director general del Parc Científic Barcelona(PCB). El PCB es va afegir a l''acord subscrit a BioAsia 2009 entre Biocat i Genome Valley, el principal bioclúster de l'Índia, per promoure de forma conjunta activitats en el sector biotecnològic. Altres convidats que hi intervindran són Shakti Meggapan, de la Federació d'Associacions Biotecnològiques d'Àsia; Isidre Sala (COPCA), en representació del consorci Eurochambers que promou l'EBTC –un servei finançat per la UE que pretén augmentar la participació europea al mercat indi en biotecnologia–, i Jordi Bacardit, de l'empresa catalana SVS, present a Mumbai.

Així mateix, durant el matí, i dins l’àmbit Health and Medicine, el director de Política Científica del PCB, Jordi Quintana ha impartit una conferència sobre el projecte ChemBioBank, una iniciativa d’àmbit estatal que té com a objectiu generar una biblioteca ordenada de compostos químics, i el projecte europeu EU-Openscreen. D’altra banda, Josep A. Planell, el director de l”Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC),ubicat al PCB, realitzarà demà una intervenció per explicar la missió i el programa científic de l’Institut, i dos investigadors d”aquest centre de recerca, María García Parajo i Xavier Fernández Busquets, participaran en una sessió científica paral·lela sobre nanomedicina.

El Congrés, que organitza la Federació Europea de Biotecnologia (EFB) es presenta en aquesta edició sota el títol: Symbiosis: science, industry & society, i s’ha centrat en el tema de la innovació tecnològica i les avantatges que els avenços en aquest àmbit aporten a la societat. El contingut s’articula en quatre grans camps: salut i medicina, biotecnologia industrial, biotecnologia de les plantes i el medi ambient i biologia de sistemes i tecnologia. Hi participen prop de 1.000 professionals, principalment investigadors d’empreses i centres de recerca públics i privats, docents, responsables d’R+D d’empreses del sector, estudiants de doctorat i policy makers de 56 països d’Europa i la resta del món.

El programa científic consta de set sessions plenàries, 138 presentacions i 650 pòsters. Entre les personalitats més destacades que hi participen cal destacar a Craig Venter, promotor del Projecte Genoma Humà, fundador de Celera i director del Venter Institute de San Diego (California); Leroy Hood, pioner de la biologia de sistemes; Harald von Witzke, Premi Societat Internacional de Biologia Molecular; Marc Van Montagu, pare de la biotecnologia verda a Europa; Matias Uhlen, autor de l’Atlas de proteïnes humanes ; Steen Riisgaard, director general de Novozymes, i María Blasco, experta en càncer del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques.