Sense categoria

By 9 de setembre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 09.09.2009

Utilitzen mosques per assajar tractaments contra el càncer

L'IRB Barcelona –amb seu al Parc Científic Barcelona– i la Fundació BBVA citen a Barcelona a un selecte grup d'investigadors internacionals, líders en l'estudi del càncer amb la mosca Drosophila melanogaster. La Conferència Barcelona BioMed "Modelling cancer in Drosophila" està organitzada pels científics Cayetano González, investigador ICREA de l'IRB Barcelona, i Helena Richardson, del Peter MacCallum Cancer Centre, d'Austràlia. El simposi se celebrarà del 14 al 16 de setembre a l'Institut d'Estudis Catalans (IEC). Entre els científics convidats a la conferència figuren Ross Cagan (Mount Sinai School of Medicine, EUA), els experiments del qual apunten cap a un fàrmac amb efecte directe en progressió tumoral; Ginés Morata (Universitat Autònoma de Madrid, Espanya) sobre estudis realitzats sobre suïcidi cel·lular i transformació tumoral; o María Domínguez (Institut de Neurociències d'Alacant, Espanya) que centra el seu treball en els programes genètics que dicten el desenvolupament d'òrgans i teixits i l'aparició de càncers quan es manipulen. En total són 26 investigadors convidats, dels quals 12 treballen en centres punters als Estats Units, 9 a Europa, 3 a Àsia i 2 a Austràlia.

Per a més informació