24.11.2017

El PCB col·labora a l’iFest, la cita dels joves amb la tecnologia, la ciència i la innovació disruptiva

El proper 30 de novembre el Palau Sant Jordi de Barcelona acollirà la segona edició de l’iFest, una iniciativa del Catalunya Emprèn en què col·labora activament el Parc Científic de Barcelona (PCB). Sota el lema ‘The young leaders interaction fest’, la cita vol esdevenir la gran festa de la tecnologia, la ciència i la innovació disruptiva per aquells que representen el futur de la nostra societat: estudiants de batxillerat, FP, graus universitaris, màsters i doctorat. En aquesta edició s'estima que hi participen més de 6.000 joves que podran impregnar-se de tecnologia, accedir a ponències inspiradores, conèixer de primera mà projectes i idees d’èxit i participar en un taller d’innovació organitzat pel conegut multiemprenedor Xavier Verdaguer.

L’iFest vol concienciar als joves i docents que la societat espera les seves aportacions i que poden ser més ‘sofisticades’ del que inicialment ells i elles poden pensar, i que aquesta sofisticació pot emanar de la ciència, la innovació, la tecnologia; la disrupció en general. Per altra banda, l’esdeveniment també pretén implicar els futurs líderes de la nostra societat en un moviment de reptes i tecnologies exponencials perquè les apliquin als grans reptes de la humanitat.

Enguany, l’iFest de Barcelona inclourà : el Meet Inspiration, espai que tornarà a conduir el periodista Lluís Marquina amb una quinzena de ponències curtes i inspiradores sobre les ultimes tendències en ciència i tecnologia; la Virtual Discovery, una exposició virtual de projectes i idees d’èxit a càrrec de Pangea Reality; el Teachers Workshop, un taller dedicat als professors que acompanyaran els joves; i el Dream BIG Challenge Imagine, el taller d’innovació disruptiva conduit pel multiemprenedor Xavier Verdaguer, fundador de l’Imagine Creativity Center.

Un repte del PCB, al Dream Big Challenge

Dream Big Challenge League és un projecte de generació massiva de solucions a reptes empresarials a través d’un programa que impulsa el talent de joves estudiants (16-24 anys) i que contempla 4 esdeveniments anuals a les principals ciutats de l’Estat espanyol.

L’equip de la idea guanyadora entrarà en el programa d’innovació Imagine Express 2018 per accelerar la seva idea durant un viatge de 3 dies per Europa (Barcelona-París-Londres). A més, el millor alumne aconseguirà una plaça en el programa d’acceleració d’1 mes, Imagine Silicon Valley 2018 (juliol, San Francisco), on desenvoluparà i farà realitat la seva idea a més de visitar les empreses i universitats més innovadores del món (Google, Apple, Instagram, Tesla, Stanford, Berkeley, etc.).

Un dels quatre reptes a resoldre pels 6.000 alumnes i de 2.000 facilitadors a la Dream Big Challenge Barcelona ha estat proposat pel Parc Científic de Barcelona, sota el lema “Les malalties infeccioses”. Aquestes patologies que representen un greu problema en països desenvolupats (per la resistència als antibiòtics que es genera) i en desenvolupament (per l’impacte de les malalties tropicals).  De fet, a Catalunya les infeccions adquirides al recinte hospitalari encara continuen sent una de les principals causes de mort. Per afrontar aquest gran desafiament calen iniciatives interdisciplinàries de diversos àmbits de la ciència i la tecnologia.

El PCB proposa abordar aquest repte des del punt de vista de la prevenció, el diagnòstic i la teràpia amb tecnologies de la informació, biotecnologia, ciències materials, noves pràctiques mèdiques i / o de salut pública. La cita serà el proper dijous 30 novembre al Palau Sant Jordi de 15.00 h a 18.00 h. Els estudiants treballaran en equips seguint el mètode Lombard, el procés d’aprenentatge radical de la Imagine Foundation basat en principis del Design Thinking.

“Fomentar la creativitat entre els joves és encoratjar-los a generar innovació disruptiva. El progrés passa perquè la societat fomenti l’actitud emprenedora entre els joves; aquests ja ens estan dient que accepten la responsabilitat de millorar el futur”, assegura Ignasi Belda, director  del Parc Científic de Barcelona.

Endegat l’any 2012 per la Generalitat, a iniciativa del Catalunya Emprèn, l’iFest és un programa que busca fomentar l’esperit emprenedor i promoure la cultura d’empresa a Catalunya. La primera edició va aplegar el 20 de desembre de 2016 més de 2.500 joves, 81 centres escolars i 309 docents i tècnics d’emprenedoria al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona i la cúpula de Les Arenes.

Es pot participar a l’esdeveniment de manera individual o en grup. El termini d’inscripció romandrà obert fins completar l’aforament previst.

► Més informació al web d’iFest [+]