Sense categoria

El Parc Científic de Barcelona present a la publicació ‘Open for Business’ de la LERU

By 6 de febrer de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Portada de Open for business.
 06.02.2014

'Open for business' és el nom de la nova publicació de la Lliga d'Universitats de Recerca Europees (LERU) en la qual es descriu com les diferents universitats membres de la xarxa participen en el món empresarial i de la innovació. En el capítol dedicat a la Universitat de Barcelona (UB), coordinat per la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), es fa referència a les diverses entitats i departaments vinculats a la transferència de coneixement i la innovació, entre els que hi ha el Parc Científic de Barcelona.

L’any 2013, la LERU va iniciar la creació de la LERU Enterprise and Innovation, grup que ha elaborat aquest document, el primer d’una sèrie que posarà en relleu el paper dels membres de la LERU a l’hora d’impulsar la millora econòmica i social a Europa. Els objectius de la LERU són crear xarxes efectives per promoure i incrementar el compromís amb l’emprenedoria, la innovació i el treball conjunt amb la indústria, i alhora compartir i difondre les bones pràctiques de la LERU Enterprise and Innovation i comunicar les seves activitats.

La publicació dóna una visió de les activitats de cada universitat membre de la LERU en l’àmbit de l’empresa i la innovació. Algunes de les dades que apareixen en el document són les 1.040 sol·licituds de patents que els membres de la LERU han dut a terme al llarg del 2013, els 850 acords de llicència, les 730 spin-off i les 9.400 col·laboracions amb empreses. En el capítol dedicat a la UB, coordinat per la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), es fa referència a les diverses entitats i departaments vinculats a la transferència de coneixement i la innovació, com la mateixa FBG, el Centre de Patents, els Centres Científics i Tecnològics, el Parc Científic de Barcelona i l’Institut de Formació Contínua IL3-UB. Igualment, s’explica la creació del Centre d’Innovació i Tecnologies Avançades de la Universitat de Barcelona (CITA-UB) i del Barcelona Institut d’Emprenedoria (BIE).

Així mateix, es detallen diversos casos d’èxit, com ara la llicència de patent atorgada a l’empresa francesa Ceeram d’un mètode desenvolupat pel Departament de Microbiologia de la UB per monitoritzar i quantificar de manera molt simple el virus de l’hepatitis A i altres patògens en els aliments. Un altre exemple destacat és el cas de col·laboració universitat-empresa entre La Farga Lacambra i el Centre de Disseny i Optimització de Processos Materials (DIOPMA) de la UB, una feina conjunta des del 1996 que ha contribuït a l’èxit econòmic de la firma.

En el capítol dedicat a la UB també es donen altres dades rellevants, com ara els 25 milions d’euros d’ingressos procedents de projectes d’R+D+I, serveis tècnics i consultories amb empreses i institucions; els 1,2 milions d’ingressos per formació corporativa, i les més de dues-centes sol·licituds de patents prioritàries entre el 2006 i el 2013.

Enllaç a la notícia [+]