Sense categoria

El Parc Científic de Barcelona organitza un cicle de tallers d’anàlisi de DNA per als estudiants de batxillerat

By 16 de maig de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 16.05.2007

El Parc Científic de Barcelona ofereix tots els dijous del mes de maig un taller d'experiments gratuït dirigit als estudiants de ciències de batxillerat. La iniciativa, en què participen investigadors de l' (IRB Barcelona), forma part del programa de divulgació científica del PCB, i s'inclou dins de l'oferta d'activitats de l', una plataforma creada per l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona en el marc de la celebració de .

L’objectiu d’aquesta activitat, que porta com a títol «Fes Recerca!», és contribuir a millorar la cultura científica dels joves estudiants de forma participativa i didàctica, per tal d’afavorir el seu interès per la recerca i els projectes que es duen a terme als centres d’investigació, així com fomentar vocacions en aquest àmbit.

Els tallers de dues hores de durada –de 10 a 12 del matí– permeten als joves fer dos experiments: el primer consisteix en esbrinar qui ha estat l’autor d’un crim a partir de diferents mostres biològiques. La pràctica els permet aprendre com es du a terme una electroforesi. L’altre experiment els convida a obtenir i extreure el seu propi DNA (rascant suaument amb una paleta les genives de la boca) i fer una extracció del material genètic de les cèl·lules amb diferents reactius per tal de fer-lo visible.

Els experiments que es duen a terme al taller «Fes Recerca!» estan dinamitzats pels investigadors del IRB Barcelona: Consòl Farrera, que pertany al Grup de Biologia de Macròfags: Regulació de l’Expressió Gènica, i Carles Martínez, del Grup d’ Enginyeria Metabòlica i Teràpia de la Diabetis.