El Parc Científic de Barcelona obre les portes als estudiants de primària

By 9 de febrer de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 09.02.2007

El Parc Científic de Barcelona obre les portes als estudiants de primària

El Parc Científic de Barcelona (PCB) ha posat en marxa una nova activitat dirigida als estudiants del cicle superior de primària, que consisteix en convidar-los a conèixer els seus laboratoris i fer experiments en directe. Aquesta iniciativa tindrà una periodicitat de dos divendres al mes i és un projecte que s'emmarca dins del programa del PCB. Es tracta d' una activitat gratuïta, dirigida a les escoles, que es realitza en col·laboració amb Ciència divertida i el patrocini de la .

Aquesta activitat, sota el títol «Com funciona el mètode científic? Investiguem en biomedicina!» té com a objectiu estimular la creativitat i la capacitat de raonament dels joves estudiants d’entre 10 i 12 anys, així com contribuir a enriquir el seu programa educatiu.

Durant l’ activitat –que es durà a terme de 10 a 12:30 hores del matí–, els escolars participen en un taller-teatre on dos científics esbojarrats els conviden a realitzar experiments seguint el mètode científic mentre els expliquen les funcions de les cèl·lules, el DNA i els gens. Finalment, visiten les instal·lacions del PCB, perquè puguin veure els laboratoris i conèixer com és la realitat del dia a dia d’un científic.

Després de la visita, està previst que els alumnes treballin els conceptes que han après a classe i realitzin un dibuix per il·lustrar la seva experiència, que es podrà veure a la web del Parc Científic de Barcelona.