16.01.2020

El Parc Científic de Barcelona, Novartis i Imagine s’alien per accelerar l’arribada dels medicaments a la societat

Amb l'objectiu d'implicar els joves en la trobada de solucions disruptives als grans desafiaments del desenvolupament clínic de fàrmacs, Novartis i el Parc Científic de Barcelona llancen tres reptes a la propera edició de l'Imagine Express 2020. Aquest competició per promoure el talent jove i innovador, impulsada per l'Imagine Creativity Center, es durà a terme durant un viatge en tren de tres dies entre Barcelona i Paris, i finalitzarà al 4YFN del Mobile World Congress.

El Parc Científic de Barcelona i Novartis llancen tres reptes al viatge d’innovació Imagine Express 2020, l’objectiu dels quals és escurçar el temps i els costos dels assaigs clínics per al desenvolupament del fàrmacs i aconseguir així, que la innovació arribi abans als pacients.

L’Imagine Express 2020 –una iniciativa d’Imagine Creativity Center– és una competició per promoure el talent jove i innovador que es duu a terme durant un viatge en tren de tres dies entre Barcelona i Paris, finalitzant al 4YFN del Mobile World Congress. Els participants, anomenats dreamers, han de desenvolupar en equips de tres integrants un projecte innovador basat en diferents tecnologies, com ara la intel·ligència artificial o el blockchain, per donar resposta a un dels desafiaments estratègics seleccionats.

Seguint el Mètode Lombard –basat en el Design Doing, propi d’Imagine– els equips rebran mentoring d’experts en innovació i estaran acompanyats durant tot el viatge per mentors de Novartis experts en desenvolupament clínic i mentors del Parc Científic de Barcelona experts en comercialització i màrqueting per assegurar l’èxit dels projectes.

Les idees seran presentades davant d’un jurat a París i els millors resultats es presentaran al final del trajecte davant d’inversors en el marc del 4FYN-Mobile World Congress a Barcelona, que enguany tindrà lloc del 21 al 25 de febrer.

Solucions innovadores per a tres grans reptes dels assaigs clínics

Un assaig clínic pot arribar a durar més de 10 anys i hi intervenen voluntaris, pacients, hospitals i empreses farmacèutiques. Els tres reptes proposats per Novartis i Parc Científic de Barcelona pretenen trobar solucions innovadores que permetin escurçar el temps dels assaigs clínics reduint-ne els costos tot optimitzant els processos: el reclutament de voluntaris i pacients, la gestió dels procediments duts a terme als hospitals i la pròpia gestió dels resultats per part de les empreses farmacèutiques.

“L’R+D és l’eix de la nostra companyia amb més de 23.000 científics, metges i professionals arreu del món centrats en descobrir nous tractaments i desenvolupant-los per tal que arribin als pacients el més aviat possible”, comenta el Dr. Javier Malpesa, responsable de Global Drug Development a Novartis Farmacèutica. I afegeix, “els nostres equips empren la innovació per descobrir i generar teràpies disruptives i anticipen idees encoratjadores de diverses fonts, internes i externes, centrant-se en projectes amb el potencial de millorar o allargar significativament la vida dels pacients. Sens dubte, col·laborar en projectes com Imagine Express suposa una font d’inspiració ja que la col·laboració és necessària per aconseguir desenvolupar teràpies innovadores.”

“Una de les línies estratègiques del Parc Científic de Barcelona és el foment de les vocacions STEM. Al nostre programa Recerca en Societat organitzem més de 100 activitats anuals en què participen prop de 6.000 estudiants. Projectes com l’Imagine Express 2020, en què col·laborem amb Novartis, ens permeten impulsar també l’emprenedoria i la innovació disruptiva en salut entre els joves, que considerem clau per fer créixer el sector”, explica Maria Terrades, directora general del Parc.

“Des d’Imagine estem molt feliços de tenir al tren de l’express 2020 a Novartis i al Parc Científic de Barcelona per generar junts solucions innovadores a un repte de salut que pot tenir un gran impacte en la societat”, explica Xavier Verdaguer, Fundador d’Imagine.

Dream Big Novartis al Parc Científic de Barcelona

La selecció d’alguns dels candidats que viatjaran en el tren començarà unes setmanes abans, al Dream Big Novartis, el 24 de gener al Parc Científic de Barcelona. El Dream BIG Novartis és una competició d’innovació disruptiva, també liderada per Imagine, en la qual durant 3 hores es generaran centenars de solucions als 3 reptes plantejats per escurçar el temps de desenvolupament clínic dels fàrmacs. La convocatòria és oberta, amb l’objectiu de trobar-hi equips de 3 persones amb perfils multidisciplinaris, com enginyers informàtics (developers), innovadors (creative mind), economistes de l’àmbit de l’administració d’empreses (business profile), emprenedors i estudiants universitaris, entre d’altres.

Al final de la sessió, un comitè d’experts –integrat per representants del Parc Científic de Barcelona; emprenedors i científics de biofarmacèutiques ubicades al Parc, com Aelix Therapeutics i Som Biotech; personal de Novartis, i representants d’Imagine– seleccionarà les millors idees i un equip guanyador, amb els tres dreamers per la salut que pujaran al tren Imagine Express 2020.

► Més informació per participar en el Dream BIG Novartis en aquest enllaç [+]