El Parc Científic de Barcelona acull la 2a edició del Networking & Innovation Day

By 7 d'octubre de 2014novembre 16th, 2020No Comments
La 1a edició del NID va comptar amb més de 200 participants de 160 entitats i es van celebrar prop de 400 reunions bilaterals.
 07.10.2014

El dijous 27 de novembre la Universitat de Barcelona (), el Parc Científic de Barcelona (PCB), la Fundació Bosch i Gimpera () i els Centres Científics i Tecnològics de la UB () organitzen al PCB la segona edició del . L'objectiu d'aquesta iniciativa és crear un espai de referència en transferència de coneixement entre universitat, recerca i empresa que promogui la col·laboració públic-privada, els acords de partenariat i l'open innovation. La primera edició del NID va comptar amb més de 200 participants de 160 entitats i s'hi van dur a terme prop de 400 reunions bilaterals.

El NID és un espai de trobada entre agents del sistema d’R+D+i del , les empreses ubicades al PCB i el món de l’empresa i la recerca en general, que va néixer amb el propòsit de servir com a catalitzador de sinergies entre el món empresarial i l’àmbit acadèmic i de recerca, per tal de promoure projectes col·laboratius que satisfacin les necessitats científiques i tecnològiques d’un ampli ventall de sectors.

En aquesta edició es duran a terme dues taules rodones: ‘La internacionalització del sistema de recerca i innovació’, moderada per Xavier Testar, professor de la UB i vicedirector del Barcelona Institut d’Emprenedoria (BIE-UB), i ‘Nous paradigmes en la relació público-privada en projectes de recerca i innovació’, moderada pel periodista especialitzat en ciència i medi ambient Joaquim Elcacho, coordinador de la secció ‘De la ciència al mercat’ al suplement ‘Diners’ de La Vanguardia. Paral·lelament es desenvoluparan trobades one-to-one, prèviament programades a través d’un formulari on line a l’espai web de l’esdeveniment.

La jornada serà inaugurada per Dídac Ramírez, rector de la UB; Antoni Castellà, secretari d’Universitats i Recerca del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Salvador Alemany, president del Consell Social de la UB; Inés Garriga, directora de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura de Barcelona, i Montserrat Vendrell, directora general del PCB. Xavier Ferràs, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic, impartirà la conferència plenària ‘Ecosistemes innovadors, la creació d’un país competitiu’.

La data límit d’inscripció és el 23 de novembre. Preu reduït fins al 26 d’octubre.
Més informació al web del NID [+]: