10.06.2015

El pa de Tritordeum d’Atrian Bakers, elaborat amb el nou cereal d’Agrasys, nominat als Premis Innovació Carrefour

Un nou pan de l'empresa Atrian Bakers elaborat amb Tritordeum ha estat nominat als Premis Innovació Carrefour 2015 i fins al 21 de juny se sotmet a la votació popular. El Tritordeum és el primer cereal creat pel home – sense modificació genètica- que arriba a l'alimentació humana. Desenvolupat a finals dels anys 70 per un grup de científics de l’Institut d’Agricultura Sostenible (IAS) del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i després de 30 anys d’investigació, Agrasys –una spin-off  amb seu al Parc Científic de Barcelona fundada per investigadors de l'IAS i de la indústria– el va llençar al mercat a l’abril de 2013.

Aquest nou cereal és una combinació natural de blat dur (Triticum durum) i ordi silvestre (Hordeum chilense) amb menys proteïnes indigestibles causants de la intolerància no celíaca al gluten. A més, a escala nutricional, conté més fibra dietètica, àcid oleic i luteïna – un antioxidant relacionat amb la salut ocular- que el blat i combina minerals essencials i fructans que ajuden a mantenir en bon estat la flora bacteriana. D’altra banda, es tracta d’un cereal de baix impacte mediambiental, atès que necessita menys aigua i menys fertilitzants.

Al llarg de 2014 i 2015 fabricants nacionals -com Atrian Bakers- han incorporat productes de fleca i brioixeria congelats elaborats amb aquest nou cereal i, actualment, més de 500 punts de venda –des de fleques artesanes a grans superfícies de l’Estat espanyol i Itàlia- han incorporat a la seva oferta una àmplia varietat de productes (pa, brioixeria, pasta, cervesa, etc.) amb la farina d’aquest nou cereal natural.

“En qüestió de dos anys, Tritordeum s’ha establert com una nova opció de consum saludable per a aquells que busquen una alternativa als cereals convencionals. La nominació als Premis Innovació Carrefour 2015 ratifica la bona acceptació que ha tingut en el mercat”, afirma Pilar Barceló, directora general d’Agrasys.

“Apostem pel Tritordeum com un complement a la nostra gamma Nature, pans sense additius i conservants, amb llargues fermentacions. Creiem que el futur de les masses congelades es basa a apostar per productes innovadors, diferents dels que ja existeixen i que aporten un valor important per al consumidor i la seva experiència de consum”, comenta Efrem Mallol, director comercial d’Atrian Bakers.

De la investigació al gran consum

Agrasys és un spin-off del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) ubicada al PCB i fundada l’any 2005 per un grup de científics de l’Institut d’Agricultura Sostenible de Còrdova (IAS-CSIC) i de la indústria. Centra la seva activitat en el desenvolupament de noves varietats de cultius amb alt valor afegit i els seus projectes es dirigeixen al sector dels aliments funcionals naturals, productes innovadors i cultius per a biomassa i farratge, amb la finalitat de generar beneficis per a la societat. Des de 2006, la firma té els drets d’exclusivitat comercial i el programa de millora del Tritordeum, el nou cereal natural desenvolupat per els investigadors de l’IAS-CSIC. A l’abril de 2013, aquest cereal natural, el primer desenvolupat pel home per a consum humà, es va llançar al mercat i es va convertir en una realitat comercial.

Votació popular

Els Premis Innovació Carrefour, impulsats per la cadena de distribució francesa, pretenen donar suport a les empreses del sector de l’alimentació i gran consum que dediquen esforç i inversió a la investigació per satisfer noves necessitats del mercat.

Fins al 21 de juny el pa de Tritordeum, inclòs a la categoria ‘Olis, vinagres i bàsics’, se sotmet a la votació popular. A partir de llavors, els productes finalistes seran avaluats per un jurat extern, compost per representants del món de la investigació, l’empresa, la universitat i la cultura. Els guanyadors no es donaran a conèixer fins setembre, quan es preveu fer la gala d’entrega de premis.

Per participar en la votació: www.premiosinnovacion.com/Carrefour