Foto de grup dels ponents de la jornada, tots ells professionals de formació científica però amb trajectòries molts diverses. Foto: © PCB.
 11.06.2015

‘Career progression in science’: el circuit del talent en ciències de la vida

Més de 60 assistents han participat avui a la 6a edició de la jornada Career progression in science – Options beyond the bench, que s’ha dut a terme a l'auditori Antoni Caparrós del Parc Científic de Barcelona (PCB). L'objectiu de la trobada, organitzada anualment pel PCB i l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), és crear un espai de reflexió on professionals de formació científica amb trajectòries molt diverses– des del laboratori universitari a càrrecs de gestió de la investigació, transferència de tecnologia i emprenedoria– donin amb el seu testimoni personal una visió més àmplia de les sortides professionals per a estudiants i joves investigadors.

L’obertura de l’acte ha anat a càrrec de Jordi Quintana, assessor de Desenvolupament de Negoci del PCB, i tot seguit han intervingut: Raül Insa, CEO de la biotecnològica SOM Biotech, ubicada al PCB; Rosina Malagrida, cap de Comunicació i Participació Pública en Recerca Biomèdica de l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa; Goretti Mallorquí, de l’Oficina Acadèmica i de Recerca de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona); Marusela Oliveras, responsable de Desenvolupament de Negoci en Erasmus University Rotterdam (EUR); Dominique Monferrer, responsable d’Afers Regulatoris d’Asphalion, i Markus Wilhelms, CEO i cofundador d’usMIMA.

Tots els ponents han fet una breu exposició de la seva trajectòria professional, explicant en què consisteix la seva tasca actual i què els va fer decidir-se per aquesta opció i, posteriorment, s’ha dut a terme un torn de preguntes i respostes obert al públic.

Per finalitzar, s’ha ofert un refrigeri perquè els participants poguessin atendre –en un ambient més distès– les consultes plantejades pels assistents.