El futur de l’energia, a debat al PCB

By 8 d'abril de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 08.04.2008

El futur de l’energia, a debat al PCB

El propassat dijous, 10 d'abril, va tenir lloc a l'Aula Fèlix Serratosa del Parc Científic de Barcelona (PCB) la segona sessió del cicle de debats científics «La Ciència a Debat », que són d'accés lliure i tenen com a objectiu estimular la discussió entorn als nous camins que obre la recerca multidisciplinària actual. En aquesta ocasió, el tema que es va plantejar són «Els Biocombustibles i el futur de l'energia», una opció que té defensors i detractors, i que, segons sembla, no és una alternativa "tan ecològica ni sostenible" com s'havia apuntat en un principi perquè podria comportar una major deforestació i l'encariment dels preus d'alguns aliments bàsics, entre d'altres problemes.

El debat va ser moderat per Manel Ebri, president de l’Associació Catalana del Biodièsel i va comptar amb la participació d’Antonio Vallespir, vice president executiu de Biethanol (Grup Abengoa); David Caparrós, Investigador del CSIC-IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries), i Joan Salvadó Rovira, professor titular del Departament d’Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili.

Aquests debats estan dirigits a un públic científic, com ara estudiants de ciències de la vida i investigadors, així com a totes aquelles persones que estiguin interessades en la ciència i les seves implicacions ètiques, legals i socials. La seva finalitat és oferir un punt de trobada que faciliti l’intercanvi d’opinió, potenciant la presentació de diferents punts de vista i la participació del públic, que podrà assistir fent reserva prèvia. Com en edicions anteriors, i per dinamitzar els debats, està previst l’ús d’un programa informàtic que faciliti la interacció del públic. Un cop finalitzada l’activitat, els assistents podran continuar parlant en un ambient més informal amb els ponents en una altra sala, on se servirà un petit refrigeri.

El proper debat: «El paper de la ciència en la presa de decisions polítiques » es durà a terme el 12 de juny, i serà moderat per Rosina Malagrida, responsable de Comunicació i Difusió de la Ciència del PCB. Com a ponents participaran Joan Comella, director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació; Jaume Padrós, secretari del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, i Melanie Smallman, directora del Think-Lab, del Regne Unit.

Per a més informació: direcciocientifica@pcb.ub.cat; comunicacio@pcb.ub.cat;