El Dr. Àlvar Net, president de l'Acadèmia, fent l'entrega del premi Josep Trueta al Dr. Manyalich (Foto: Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears/ Autor: Antoni Bofill).
 23.05.2018

El doctor Martí Manyalich guardonat amb el premi Josep Trueta

La Fundació Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears ha reconegut el doctor Martí Manyalich –president de la Fundació DTI (Donation & Transplantation Institute) ubicada al Parc Científic de Barcelona –amb el premi Josep Trueta de recerca científica. L’acte de lliurament del guardó va tenir lloc ahir, 23 de maig, a l'auditori de la institució.

El Dr. Martí Manyalich porta més de 30 anys treballant en el camp de la donació i transplantament d’òrgans, teixits i cèl·lules. Des del 2008 és el president de la Fundació DTI, que enguany celebra el seu desè aniversari, i director del programa TPM, dedicat a la formació de professionals de la salut en donació i trasplantament arreu del món des de fa més de 25 anys. També és assessor de trasplantaments a l’Hospital Clínic de Barcelona i professor del Departament de Cirurgia i Especialitats Medicoquirúrgiques de la Universitat de Barcelona. La seva experiència en el camp de la donació i trasplantament d’òrgans és globalment reconeguda; és autor de diverses publicacions científiques i membre de les organitzacions internacionals més relevants en aquest camp.

L’Acadèmia és la comunitat científica de professionals de la salut més gran i una de les més antigues de Catalunya. El seu objectiu és fomentar la formació continuada en les ciències de la salut i treballar en col·laboració amb altres institucions d’arreu del món relacionades amb aquest camp. Fundada l’any 1872, és un lloc de reunió dels professionals de la salut de Catalunya, Balears, València i Andorra.

L’any 1987 l’Acadèmia va instaurar el premi Josep Trueta amb l’objectiu de premiar la trajectòria científica d’una persona o d’un equip de recerca dins l’àmbit de les ciències de la salut. El guardonat ha d’haver publicat en els últims cinc anys una o més publicacions científiques d’arreu del món, almenys una de les quals durant l’any de la convocatòria, duta a terme a Catalunya, les Balears, València o Andorra.