Dues empreses biotecnològiques i el Parc Científic de Barcelona, entre els sis guanyadors a la 9a edició dels Premis «Barcelona d’Ofici Emprenedora»

By 16 de març de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 16.03.2007

Les empreses biotecnològiques i , ubicades al Parc Científic de Barcelona (PCB) i assessorades per la de la UB, juntament amb el Grup de Química Combinatòria del PCB, van estar ahir entre els sis guanyadors de la 9a edició del «Premis Barcelona d'Ofici Emprenedora» amb què l'Ajuntament de Barcelona i volen retre homenatge a la iniciativa emprenedora i a la seva aportació a la innovació, ocupació i creixement econòmic de la ciutat.

En concret, CrystaX Pharmaceuticals, instal·lada al Parc Científic de Barcelona, ha estat la guanyadora del Premi “Emprendedor XXI”. Es tracta d’una empresa biotecnològica pionera a Espanya en el desenvolupament d’una tècnica de descobriment de nous fàrmacs basats en l’estructura tridimensional de les dianes biològiques, que, utilitzant tecnologies punteres, com la radiació de sincrotons o la ressonància magnètica nuclear, n’accelera el procés d’investigació. Dirigida per l’investigador Joan Aymami, es va crear al 2002 i té una cartera de clients internacionals. L’any passat va facturar més d’un milió d’euros.

“Emprendedor XXI”, promogut per La Caixa i pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, és una modalitat de premi que s’estrena aquest any per distingir una empresa innovadora de recent creació que destaqui pel seu fort potencial de creixement. L’empresa guanyadora a l’edició de Catalunya, CrystaX, participarà posteriorment en una final estatal, on competirà amb els guanyadors de la resta de les comunitats autònomes. El guanyador del premi estatal gaudirà a més d’un premi valorat en uns 35.000€, que consistirà en els serveis d’un mentor internacional.

D’altra banda, la biotecnològica Infinitec Activos juntament amb el Grup de Química Combinatòria del PCB que té com a investigador principal a Fernando Albericio, qui també és director del PCB, s’han emportat el Premi a la Cooperació Universitat-Empresa, patrocinat pel Consorci de Transferència de Coneixement. Infinitec Activos és una empresa de recent creació que dissenya i produeix noves molècules per a la indústria cosmètica, i manté una estreta relació de cooperació amb la Universitat de Barcelona (UB) i, en especial, amb el Parc Científic de Barcelona i el Departament de Bioquímica de la UB per desenvolupar noves tecnologies que permetin millorar els seus productes. Es va crear a l’any 2004, i compta amb clients internacionals com Estée Lauder o l’Oreal.

En aquesta mateixa modalitat de Premi a la Cooperació Universitat-Empresa ha estat finalista el Centre de Projecció Tèrmica de la UB de forma conjunta amb l’empresa Tallers Mecànics Comas. Es tracta d’un grup de recerca d’enginyeria de superficies que es dedica a l’aplicació de recobriments per a la modificació de les propietats superficials. Forma part de la Xarxa d’ Innovació Tecnològica del CIDEM, de la qual la Fundació Bosch i Gimpera en coordina els grups de recerca de la UB.

L’acte de lliurament d’aquesta 9a edició dels «Premis Barcelona d’Ofici Emprenedora» va tenir lloc al Palau de Congressos de Catalunya en el marc de la gala “La Nit de l’Emprenedor”, un acte festiu amb què es clausuren les jornades “El Dia de l’Emprenedor”, una iniciativa per promoure la creació d’empreses que organitza l’Ajuntament de Barcelona amb 20 entitats més, entre les quals s’inclou la Fundació Bosch i Gimpera de la UB. En aquesta 9a edició, els premis han constat de sis modalitats, que han rebut un total de 206 candidatures.