Els fundadors de totes les empreses van rebre el seu premi aquest divendres al CaixaForum de Barcelona. Foto: "la Caixa"
 05.12.2014

Devicare guanya el Premi EmprenedorXXI 2014 en la categoria ‘emprens’

Devicare, empresa associada al Parc Científic de Barcelona, ha estat guardonada amb un dels Premis EmprenedorXXI 2014, la iniciativa per a projectes d'innovació que organitza "la Caixa", a través de Caixa Capital Risc, conjuntament amb el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través d'Enisa (Empresa Nacional d'Innovació), i l'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, com a organitzador a Catalunya. Devicare ha resultat co-guanyadora de la categoria 'emprens', que reconeix les millors empreses de recent creació, amb menys de dos anys en el mercat. Els fundadors de totes les empreses van rebre el seu premi aquest divendres al CaixaForum de Barcelona  de mans del ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, i del director general de la Fundació Bancària "la Caixa", Jaume Giró, que van presidir l'acte al costat de Marcelino Armenter, director general de Criteria; Alón Bar, ambaixador d'Israel a Espanya, i Sonia Recasens, segona tinent d'Alcalde de l'Ajuntament de Barcelona.

Devicare, que va rebre el suport de Barcelona Activa en el seu procés de creació, es dedica al desenvolupament de productes innovadors per al diagnòstic, monitorització, seguiment i tractament domiciliari de litiasi renal. Aquesta malaltia, també anomenada urolitiasi o nefrolitiasi, està causada per la presència de càlculs o pedres a l’interior dels ronyons o de les vies urinàries.

Aquest projecte ja va resultar guardonat en l’edició catalana dels premis EmprenedorXXI, i també en l’última edició de BioEmprenedorXXI, una iniciativa conjunta de Barcelona Activa, “la Caixa” i Biocat. Es tracta d’un programa de creació d’empreses innovadores i amb alt potencial de creixement en l’àmbit de les ciències de la vida.

Devicare ha compartit la distinció amb la gallega Torus, de l’àmbit de les comunicacions i noves tecnologies. Com a guanyadores estatals de la categoria “emprens”, afegeixen al seu premi autonòmic (una aportació de 5.000 euros i una beca al curs d’acceleració per a emprenedors Ignite Fast Track de la Universitat de Cambridge) una altra suma de 20.000 euros. D’altra banda, Torus també va recollir l’accèssit a la innovació que concedeix l’Ambaixada d’Israel a Espanya, per considerar el jurat el seu caràcter innovador i amb major capacitat disruptiva. En aquest cas, el premi consisteix en un programa de formació d’una setmana a Israel organitzat pel Centre Acadèmic Tel Aviv-Yafo. Per la seva banda, Voptica, de la Regió de Múrcia (ciències de la vida), Orache, d’Aragó (tecnologies industrials), i Smartick, radicada a Andalusia (tecnologies digitals) han obtingut els premis de la categoria ‘creixes‘, dirigida a projectes empresarials en fase de creixement.

Els Premis EmprenedorXXI

Els Premis EmprenedorXXI, considerats com una de les convocatòries de referència per a projectes d’innovació a Espanya, van adreçats a emprenedors que destaquin per aplicar la innovació a aspectes fonamentals del seu negoci, pel seu potencial de creixement i per la seva visió global. En aquesta vuitena edició, a la convocatòria de ‘emprens’ s’hi han presentat un total de 584 candidatures, dada que representa un increment del 29,5% respecte a l’edició anterior; pel que fa a ‘creixes’, han estat 154 les empreses que han completat el registre de participació.

En total, 27 projectes empresarials han assolit la recta final, 19 per a la categoria ‘creixes’ (empreses de 2 a 7 anys) dels àmbits de les ciències de la vida, les tecnologies digitals i les tecnologies industrials; i 8 projectes de la categoria ‘emprens’ (empreses de menys de 2 anys), escollides d’entre les 584 candidates que es van presentar en aquesta edició, cosa que significa un augment del 29% respecte a l’any passat.

Des de la seva creació, al 2007, un total de 3.928 empreses de nova creació han participat en la iniciativa i 182 han resultat guardonades en alguna de les categories o diferents accèssits existents. Del total, un 19% de les empreses participants han estat fundades per dones, i un terç ja realitza vendes internacionals. L’aportació total en premis econòmics per als guanyadors durant les edicions dels Premis EmprenedorXXI ascendeix a 1.600.000 euros, xifra a la qual cal sumar un milió més per a formació i networking internacional que les empreses guanyadores han realitzat durant aquests anys.