Sense categoria

By 28 de febrer de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 28.02.2012

Cursos de formació en emprenedoria i salut per al professorat d’FP

Avui, 28 de febrero, a l'Auditori Antoni Caparrós del PCB ha tingut lloc la sessió inaugural del curs "Foment de l'emprenedoria en la formació professional: Sessions de formació de professorat" promogudes pel Campus d'Excel·lència Internacional Barcelona Knowledge Campus (BKC) i organitzades per l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona (ICE).

El professorat dels Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) s’enfronta a nous reptes competencials que impliquen una formació específica, en alguns casos de difícil consecució. Des de l’àmbit universitari es pot contribuir significativament a aquesta finalitat mitjançant l’organització d’activitats en les quals participin persones expertes en els àmbits escollits i que poden donar resposta a aquestes necessitats i expectatives. Amb aquesta finalitat s’han organitzat dues activitats per a la formació de professorat d’FP.

El curs “Foment de l’emprenedoria en la formació professional: Sessions de formació de professorat”, inaugurat avui al Parc Científic Barcelona, pretén, al llarg de 3 sessions de treball a realitzar els dies 28 de febrer, i 6 i 13 de març, oferir formació en emprenedoria dirigida a professorat de formació professional. Les sessions també seran d’utilitat pel professorat de formació i orientació laboral (FOL) per tal que puguin desenvolupar l’esperit emprenedor entre els seus alumnes. A les jornades hi participaran professionals i responsables d’accions destinades al foment de l’emprenedoria de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, així com de la UB i l’empresa privada, i permetran conèixer, entre d’altres, els reptes i procediments a seguir en la creació d’una empresa.

D’altra banda, els dies 8, 15 i 22 de març tindrà lloc el curs “Actualització en el camp biomèdic per a professorat de formació professional”, organitzat també per l’ICE amb el suport de la unitat BKC. Aquestes jornades de treball comptaran amb la participació d’investigadors i tecnòlegs de reconegut prestigi que exposaran els darrers avenços en el camp biomèdic, com ara les últimes actualitzacions en teràpia gènica, tècniques instrumentals biomèdiques i en tecnologies analítiques d’aigües. Les sessions seran d’utilitat per tal que els professors de FP puguin actualitzar els seus coneixements en àmbits que evolucionen d’una manera ràpida i continuada, i revertir aquesta informació sobre els seus alumnes.

Per a més informació