CIES i la German University in Cairo crearan un màster en RSC per a directius de l’Orient Mitjà i el nord d’Àfrica

By 23 de març de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 23.03.2011

La German University in Cairo (GUC) ha sol·licitat a la (CIES), ubicada en el Parc Científic Barcelona, l'establiment d'una aliança estratègica amb l'objectiu de dissenyar un Màster en Responsabilitat Social Corporativa en llengua anglesa dirigit als líders de les empreses que operen a la regió de l'Orient Mitjà i el nord d'Àfrica.

L’objectiu d’aquest projecte és la formació de directius entorn els temes específics sobre sostenibilitat econòmica, social i medi ambiental que promou la Unió Europea. Per desenvolupar aquest conveni de col·laboració ambdues entitats presentaran una proposta de màster en RSC en el marc del , una iniciativa de la Direcció General d’Educació i Cultura de la Comissió Europea que pretén el desenvolupament d’activitats de cooperació acadèmica entre les universitats de la UE i els centres d’ensenyament superior de l’est i del sud-est d’Europa, Àsia Central, nord d’Àfrica i Orient Mitjà.

L’acord de col·laboració entre el CIES i la GUC es va dur a terme en el marc del «», organitzat pel Centre d’Investigació d’Economia i Societat, la Universitat de Barcelona i la German University in Cairo, i que va tenir lloc els dies 1 i 2 de març a la Facultat de Gestió de la Tecnologia de la GUC. La trobada va comptar amb l’assistència d’Isabel Vidal, presidenta de CIES, que va impartir la conferència «Anàlisi del concepte de l’RSE: L’Enfocament Europeu de l’Empresa» i va presentar, així mateix, les línees de recerca i programes acadèmics de la fundació que presideix.

El Centre d’Investigació d’Economia i Societat (CIES) va néixer a Barcelona el 1992 i la seva activitat se centra en l’estudi de la combinació entre interessos econòmics i cohesió social, a través de la recerca, docència i difusió, estimulant i donant suport als projectes innovadors per al seu desenvolupament i creant plataformes i xarxes que potenciïn els seus efectes. CIES forma part del Parc Científic Barcelona com a centre d’R+D+i, i està vinculat a la Universitat de Barcelona (UB) per a la realització conjunta d’activitats de recerca i programes de formació.

A l’actualitat, la Fundació CIES imparteix dos màster sobre RSC que combinen la formació on line amb sessions presencials: el «» (MRS) i el «» (MES). Ambdós estan organitzats per CIES i l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3), en col·laboració amb George State University de Atlanta (USA).

A més a més, la Fundació disposa d’un campus virtual que li permet tenir una cartera formativa innovadora, i es promotora de la formada per alumnes, investigadors, professors i professionals del sector que dóna permanència a l’intercanvi d’experiències.