Jordi Mestres, fundador i president de Chemotargets (Foto: Parc Científic de Barcelona).
 01.06.2017

Chemotargets signa un acord de col·laboració amb l’Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras

L’Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras (IJC) ha signat un acord de col·laboració amb Chemotargets, una spin-off del l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM) amb seu el Parc Científic de Barcelona (PCB). L’objectiu d’aquest acord és aprofundir en el coneixement del mecanisme d’acció d’unes molècules actives en la leucèmia descobertes per l’IJC i aprofitar aquesta informació per identificar noves entitats químiques amb un perfil farmacològic i de seguretat millor fent ús de la plataforma de modelització de precisió de Chemotargets.

Un estudi publicat recentment pel Leukemia Stem Cell Group –l’equip de recerca sobre Leucèmia Mieloide Aguda (LMA) de l’IJC, liderat per la Dra. Ruth M. Risueño– va revelar la importància dels receptors de serotonina del subtipus 1 (HTR1) en la LMA (Etxabe et al. Leukemia 2017).

“Vam observar que les cèl·lules de LMA expressaven l’HTR1 de manera diferent, en comparació amb les cèl·lules sanguínies sanes i la fracció hematopoètica més primitiva; de fet, l’expressió de l’HTR1B en mostres de pacients amb LMA es va associar amb resultats clínics”, explica la Dra. Risueño. “Basant-nos en aquests resultats i altres projectes desenvolupats pel grup, hem identificat unes molècules actives en l’HTR1B i altres receptors amb efectes antileucèmics. Això suposa un excel·lent punt de partida per poder descobrir nous fàrmacs, i la plataforma de Chemotargets serà de gran ajuda en aquest procés.”

“Estem molt contents de poder posar la nostra poderosa plataforma al servei dels projectes de descobriment de nous fàrmacs contra la LMA impulsats per l’IJC”, afirma Jordi Mestres, fundador i president de Chemotargets. “Es una plataforma d’anàlisi i visualització d’última generació que integra big data en química, farmacologia, toxicologia i terapèutica, combinada amb algoritmes de modelació de gran precisió per predir dades desconegudes en aquests àmbits”.

• Més informació al web de l’IMIM [+]