Els presidents d'APTE i de TECPARQUES, Felipe Romera i Maria Do CEU, durant la signatura de la 'Declaració de S. João da Madeira' (Foto: APTE).
 02.06.2017

APTE i TECPARQUES celebren la XI Trobada Ibèrica de Parcs Científics i Tecnològics

L'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya (APTE) i l'Associació Portuguesa de Parcs Científics i Tecnològics (TECPARQUES) celebren des d'ahir i fins demà a la localitat portuguesa de S. João da Madeira la seva XI Trobada Ibèrica. Enguany, la reunió es desenvolupa en el marc de TECNET, un esdeveniment enfocat en les noves tecnologies, la innovació, l'emprenedoria i els desafiaments i oportunitats de la indústria 4.0, en què participen més de 900 professionals.

La inauguració de la XI Trobada Ibèrica –que va congregar ahir a la tarda als representants dels parcs d’ambdues associacions– va comptar amb la participació de la secretària d’Estat d’Assumptes Europeus del Govern de Portugal, Margarida Marquis, qui va destacar la importància dels parcs científics i tecnològics en l’estratègia europea d’especialització intel·ligent, i del president de la Càmera Municipal de S. João da Madeira, Ricardo Oliveira, que va explicar la importància de les diferents indústries que es van forjar al municipi als darrers anys, com han desenvolupat un circuit de turisme industrial i la combinació d’aquestes amb noves indústries creatives i tecnològiques.

A l’acte també es va dur a terme una taula de debat integrada per l’Agència de Desenvolupament i Cohesió de Portugal, la Universitat de Màlaga, Portugal Global i CRUE Universitats Espanyoles, sobre com els parcs científics i tecnològics podrien reforçar la seva participació a l’entorn europeu.

Per la seva banda, els presidents d’APTE i TECPARQUES, Maria Do CEU i Felipe Romera, van destacar la importància de la relació i col·laboració entre ambdues associacions i van reclamar un paper més important dels parcs científics i tecnològics com a organismes intermedis en la vertebració dels sistemes nacionals d’innovació de tots dos països.

Tot seguit, i amb aquest objectiu, l’acte d’inauguració de la XI Trobada Ibèrica va concloure amb la signatura de la ‘Declaració de S. João da Madeira’, que contempla establir línies de treball conjuntes per enfortir els sistemas d’innovació d’Espanya i Portugal, com ara: l’intercanvi d’estudiants de tots dos països per realitzar pràctiques a empreses de parcs; el foment de la transferència de tecnologia a partir de la demanda d’empreses tractoras a través de sistemes d’innovació oberta; i la creació de grups estables de recerca mixts entre empreses i universitats d’Espanya i Portugal focalitzats en sectors estratègics comuns, entre d’altres.

Durant la jornada d’avui tindrà lloc la inauguració de TECNET que congrega a més de 900 persones, entre les quals es troben start-ups, emprenedors, pimes, responsables de parcs científics i tenológicos i universitats d’Espanya i Portugal.