Advancell celebra una jornada d’ADME-Tox que reuneix als grans de la indústria farma i biotech

By 15 de juny de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 15.06.2010

La biotecnològica Advancell –ubicada al Parc Científic (Barcelona PCB)–celebra avui a Barcelona, a l'Edific Torres R+D+I del PCB, i el proper dimecres a l'Hotel NH Eurobuilding de Madrid, dues jornades en les quals que Advacell, reunirà a ponents de reconegut prestigi científic de nivell nacional i internacional. Entre les empreses que participaran provenen més d'un centenar de persones de la indústria farmacèutica del sector biotecnològic i de centres de recerca.

L’objectiu de la jornada, organitzada per Advancell, és reunir a reconeguts científics del món acadèmic i de la indústria farmacèutica i biotecnològica a fi de compartir coneixements en ADME-Tox a nivell d’experimentació preclínica, innovació i regulatòria. Entre els ponents detaquen Edmund Hoppe, l’R+D Senior Scientist del Institute of Drug Metabolism and Pharmacokinetics de Merck Serono; José Vicente Castell, catedràtic de Bioquímica de la Facultat de Medicina de la Universitat de València; Hinnerk Boriss, CEO de SOVICELL ; Nicolá Fabre, investigador sènior de Desenvolupament Preclínic de NOSCIRA, Joan Albert Vericat, director del Departament de Desenvolupament Preclínico de NOSCIRA; María Jesús Zurbano, directora d’R+D d””Advancell Alternative Testing; lmma Pascual, directora d’Advancell Alternative Testing; Maya Vilà, investigadora senior d’Advancell Alternative Testing, i Lourdes Gombau, investigadora Senior ADME-Tox d’Advancell Alternative Testing.

A més, la setmana passada, Advancell també va celebrar amb èxit la jornada “Solucions in Vitro per les demandes en Democosmètica” a la que també assistiren empreses punteres del sector cosmètic i dermocosmètic. La nova regulació europea en productes cosmètics o les veritats i mentides sobre l’aplicació de les cèl•lules mare en cosmètica van ser alguns dels principals temes tractats.

Advancell és una empresa biotecnològica que amb tecnologia pròpia i innovació continuada, tracta necessitats no resoltes en salut i benestar, amb productes i serveis eficients i de valor afegit. L’empresa es nodreix de descobriments de l’entorn acadèmic per millorar-los, desenvolupar-los en el mercat. La companyia té tres divisions: Advancell Therapeutics, que centra la seva activitat en el desenvolupament fins a prova de concepte clínic de fàrmacs innovadors a través de la recerca de noves aplicacions per molècules ja conegudes; Advancell Alternative Testing, que utilitza mètodes in vitro basats en cèl·lules per predir l’eficàcia, la seguretat i el mecanisme d’acció de molècules en desenvolupament, i Advancell Nanosystems, que utilitza la nanomedicina per tractar i prevenir malalties.

El model de negoci d’Advancell permet reduir considerablement els costos, els riscos i el temps del desenvolupament del fàrmac. El seus projectes en fase clínica es centres en nanomedicines per el tractament de la psoriasi (en colaboració amb ISDIN), en el desenvolupament d’un nou medicament orfe per la Leucèmia Linfocítica Crònica i la formulació tòpica per el tractament de l’Eritrodisestèsia Palmar Plantar (ATH008). Per altra banda, els reactius cel•lulars “llestos per l’ús” desenvolupats per por Advancell Alternative Testing, ocupen una posició de lideratge europeu en la seva especialitat.

La companyia està ubicada en el Parc Científic de Barcelona y té centres de recerca a la Universitat de Santiago de Compostela i en el Hospital La Fe, a Valencia.