Un article de l’investigador de l’IRBio Julio Rozas destaca com el més citat a tota Espanya

By 11 de juny de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 11.06.2010

Un article científic signat com a primer autor per Julio Rozas, professor del Departament de Genètica i de l'Institut de Recerca de la Biodiversitat (IRBio) de la Universitat de Barcelona –ubicat al Parc Científic Barcelona– és el treball més citat a tota Espanya, amb 1.815 citacions, durant el període 1999-2009, segons revelen les dades de l'Essential Science Indicators. El rànquing, que es pot consultar pel portal ScienceWatch, fa públic el llistat d'articles amb més impacte internacional —signats només per autors d'un mateix país— als vint països amb una producció científica més destacada.

L’article de Rozas es titula «DnaSP, DNA polymorphism analyses by the coalescent and other methods» i es va publicar el 2003 a la revista Bioinformatics, d’Oxford University Press. Aquest treball presenta un potent programari bioinformàtic per analitzar els polimorfismes del DNA, i està signat per Julio Rozas i Ricardo Rozas, del Departament de Genètica de la Universitat de Barcelona, i per Juan C. Sánchez del Barrio i Xavier Messeguer, del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat Politècnica de Catalunya.