El Parc Cientific Barcelona participa activament al HiT Barcelona

By 16 de juny de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 16.06.2010

El Parc Cientific Barcelona participa activament al HiT Barcelona

Avui i demà, 16 i 17 de juny, se celebra a les instal·lacions de la Fira de Barcelona, a Montjuïc, la 2a edició de l'Hothouse for Innovation and Tecnhnology, HiT Barcelona'10, en el marc de la Setmana de la Innovació i l'Emprenedoria, (). Una vintena d'entitats presents al Parc Científic Barcelona participen en aquesta cimera mundial de la innovació, com ara la Fundació Bosch i Gimpera, Advancell, Bioglane, Biocontrol Technologies, Catalonia Bio, Diopma, Endor NanoTechnologies, Fundació GAEM, NQ Abogados, Neurotech Pharma, Omnia Molecular, Palobiofarma, Som Biotech, Transmural Biotech.

La Fundació Bosch i Gimpera i una àmplia representació del Parc Científic Barcelona –com a membres de la HIT Community– es reuniran al Vip Breakfast amb David Charron, director del Lester Center for Entrepreneurship and Innovation a la Haas School of Business de la Universitat de Califòrnia (Berkeley) que tindrà lloc demà, 17 de juny, de 12h a 13h, en una sala privada (Planta 1- Sala 2).

Enguany la cimera també inclou el , que tindrà lloc avui al Palau de Congressos de Fira de Barcelona, un marc en què empreses, institucions i responsables de polítiques d’R+D+I podran debatre entorn el model de clústers urbans i parcs tecnològics a l’economia del coneixement. L’autor dels best-seller “The Rise of Creative Class” i “Who’s Your City? i director del Martin Prosperity Institute Richard Florida, un dels intel·lectuals més prestigiosos del món, serà l’encarregat de fer la conferencia inaugural sota el títol “Cities for Excelence“. A continuació, tindran lloc dues taules rodones –moderades pels principals experts en clústers urbans i parcs científics com ara: Joan Bellavista, vicepresident de la International Association of Science Parks, i delegat del rector al Parc Científic Barcelona, i Alberto Pezzi, president de The Competitiveness Institute– i comptaran amb la participació de destacades personalitats dels dos sectors que debatran sobre com es pot aconseguir una millor connexió entre clústers urbans i parcs científics. Per finalitzar la jornada Tea, Petrin presidenta de l’European Cluster Policy Group i exministra d’Economia d’Eslovènia presentarà la ponència “Clústers and parks for excelence“.

El HiT és fruït d’una iniciativa promoguda pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona i està organitzada pel Pla Estratègic Metropolità de Barcelona i Fira de Barcelona. La idea de convertir Barcelona en la seu permanent d’un esdeveniment sobre innovació va sorgir del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona. A partir d’aquest primer moviment, el projecte va començar a recollir adhesions fins assolir el recolzament de les principals institucions públiques. La cimera reuneix destacats gurus en innovació, emprenedors i inversors amb l’objectiu d’impulsar projectes empresarials estratègics en tres dels sectors clau amb més potencial de creixement: Telecomunicacions, Cleantech (Energies alternatives, netes i renovables) i Healthcare (Ciències de la Salut i Biotecnologia).