Advancell inaugura un nou laboratori de nanomedicina al Campus Vida de Santiago de Compostela

By 15 de juny de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 15.06.2010

Advancell, empresa biotecnològica –ubicada al Parc Científic Barcelona– inaugurarà el proper divendres 18 de juny, al Campus Vida de la Universidade de Santiago de Compostela (USC), un nou laboratori de nanomedicina des de el que treballarà la unitat Advancell Nanosystems. El nou laboratori es troba en l'Edifici Emprendia i compte amb una superfície de més de 300 m2 que es divideix en tres àrees principals: una sala de recerca, on produiran las nanocàpsules d'acord amb la tecnologia empleada; una sala d'estudi, en la que, principalment, es realitza l'estudi del principi actiu; i una sala de producció on un cop s'ha produït el prototip a petita escala (en rang de 10 a 250 grams) es converteix a una escala més gran de fins a 5 Kg.

A la inauguració assistiran importants representants polítics, institucionals i del món acadèmic, entre d’altres la regidora de Serveis Socials de l’ajuntament de Santigo de Compostela, Mar Martín, el director general de Recerca Desenvolupament i Innovació Ricardo Capilla Pueyo, el subdelegat del Govern en la província d’A Coruña, Jose Manuel Pose Mesura, la catedràtica de Farmàcia María José Alonso, principal autora de les patents d’Advancell en l’àmbit dels nanosistemes i referent mundial en nanomedicina; el vicerector de Recerca de la USC, Francisco González i per part d’Advancell el president Davide Sirtoli i el director general Kenneth Weissmahr.

A més, en una jornada dedicada a la nanomedicina i les seves aplicacions, participaran el reconegut expert en nanomedicina Patrick Couvreur, y la directora de la unitat d’Advancell Nanosystems, Ana Vila.

La inauguració d’aquest laboratori suposa una mostra més de la consolidació de la biotecnologia i una aposta ferm per la recerca i la innovació, que tant a caracteritzat a Advancell des dels seus inicis. Tambés és un factor clau per aconseguir els objectius econòmics traçats en el pla estratègic de la companyia.

Durant la roda de premsa, que es celebrarà a les 10,15 h. Davide Sirtoli, Kenneth Weissmahr i Ana Vila explicaran els projectes actuals i els pròxims reptes d’Advancell Nanosystems. Un cop finalitzada la roda de premsa, es procedirà a visitar el nou laboratori i la celebració de la jornada “Nanomedicina: una nova tecnologia i les seves aplicacions”.

Advancell és una empresa biotecnològica que amb tecnologia pròpia i innovació continuada, tracta necessitats no resoltes en salut i benestar, amb productes i serveis eficients i de valor afegit. L’empresa es nodreix de descobriments de l’entorn acadèmic per millorar-los, desenvolupar-los en el mercat. La companyia té tres divisions: Advancell Therapeutics, que centra la seva activitat en el desenvolupament fins a prova de concepte clínic de fàrmacs innovadors a través de la recerca de noves aplicacions per molècules ja conegudes; Advancell Alternative Testing, que utilitza mètodes in vitro basats en cèl·lules per predir l’eficàcia, la seguretat i el mecanisme d’acció de molècules en desenvolupament, i Advancell Nanosystems, que utilitza la nanomedicina per tractar i prevenir malalties.

El model de negoci d’Advancell permet reduir considerablement els costos, els riscos i el temps del desenvolupament del fàrmac. El seus projectes en fase clínica es centres en nanomedicines per el tractament de la psoriasi (en colaboració amb ISDIN), en el desenvolupament d’un nou medicament orfe per la Leucèmia Linfocítica Crònica i la formulació tòpica per el tractament de l’Eritrodisestèsia Palmar Plantar (ATH008).

La companyia està ubicada en el Parc Científic Barcelona y té centres de recerca a la Universitat de Santiago de Compostela i en el Hospital La Fe, a Valencia.