Participants del Coffee Connection
 31.10.2023

Vídeo resum de l’edició de tardor del Coffee Connection

El passat 5 d’octubre es va celebrar la segona edició del 2023 del Coffee Connection, la trobada de networking bianual del Parc Científic de Barcelona per promoure la col·laboració i l’intercanvi d’experiències i coneixements entre la seva Comunitat.

Maria Terrades, directora del Parc Científic de Barcelona, va donar la benvinguda a l’esdeveniment amb un breu resum dels principals projectes estratègics en què treballa actualment el Parc. El primer és l’avenç en el projecte d’adequació de l’edifici CUB per dotar-lo de tres plantes i altell que acolliran 2.000 m² d’oficines o laboratori sec amb previsió d’inauguració l’any 2027. El projecte continua avançant i aviat arrencarà el concurs d’idees.

Terrades també va anunciar la incorporació de la Universitat de Barcelona al projecte de cotxe compartit, una iniciativa que va llançar el Parc Científic l’any passat per facilitar a través d’una app que els membres de la seva comunitat puguin compartir cotxe en els seus desplaçaments. Amb l’entrada de la UB, segons Terrades, “molts professors i estudiants del nostre entorn seran potencials usuaris nous i serà més fàcil per als usuaris actuals trobar companys per viatjar”.

A continuació, la directora del Parc també va informar de la millora del motor de cerca de la secció de Comunitat de la pàgina web del Parc. Gràcies a aquest motor es poden fer cerques més precises de les entitats instal·lades i associades tenint en compte sector d’activitat i àrea terapèutica, una eina que, en paraules de Terrades, “facilitarà molt les cerques i a futur pot ajudar a dissenyar millors les activitats que organitzem”.

Un altre projecte de gran envergadura del Parc és l’agenda de desenvolupament sostenible materialitzada en la redacció d’un Pla de Sostenibilitat i la publicació d’una secció a la pàgina web del Parc per recollir tota la informació vinculada a aquest projecte. “Incorporem molt més la sostenibilitat dintre de la nostra estratègia i li donem visibilitat perquè tots hem de contribuir a aconseguir aquests objectius”, va assenyalar.

Les presentacions dels projectes de les entitats del Parc van començar de la mà de l’Edouard Rozan, Corporate Development de Zymvol, que va explicar la tasca que desenvolupa aquesta empresa amb els enzims amb la intenció que aquests siguin usats “no per un club privat d’empreses sinó per tothom”.

A continuació, va intervenir l’Elena Barbena, Business Development Manager, que va explicar quin és el valor afegit de RokaFuradada, una startup que es va instal·lar fa uns mesos al Parc i que treballa amb una missió: protegir la pell davant del càncer o altres malalties produïdes per la radiació solar segons ella amb una fórmula sostinguda en el temps i adaptativa.

Paolo Bonini, CEO d’OloBion, va explicar la feina que desenvolupen a Olobion que treballa amb anàlisis òmica i que fa projectes a mida per clients amb un valor afegit, l’anàlisi de quantitats ingents de dades.

Israel Ramos, per la seva banda, va explicar com funciona la Drug Screening Platform de l’IRB, una plataforma de la qual n’és manager i que funciona ajudant a les fases inicials de descobriment de fàrmacs fent assajos biològics a gran escala gràcies a la robotització.

Finalment, Luca Tancredi Barone, director de Comunicació de la Fundación GAEM, va explicar l’últim projecte d’aquesta fundació, que es dedica a impulsar la recerca biomèdica per acabar amb l’esclerosi múltiple. Barone va explicar com poden contribuir les empreses a aquest projecte.