Un nou mètode del IBMB-CSIC resol estructures de proteïnes amb una velocitat inèdita

By 15 de setembre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 15.09.2009

Un equip d'investigadors, dirigit per Isabel Usón, professora d'investigació ICREA que treballa a l'Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC), ubicat al Parc Científic Barcelona (PCB), ha desenvolupat un nou mètode computacional que permet resoldre estructures macromoleculars per difracció de raigs-X a partir d'un sol conjunt de dades nadives (ab initio), sense necessitat d'efectuar laborioses modificacions en els cristalls i mesurar aquests derivats. Els resultats d'aquest treball, sota el títol Crystallographic ab initio protein structure solution below atomic resolution" (doi:10.1038/nmeth.1365) s'han donat a conèixer a la revista Nature Methods.

El mètode funciona amb dades d’una qualitat normal en aquest tipus de mesures quan, fins ara, únicament amb dades excepcionals havia estat possible la resolució ab initio.

En la investigació també han col·laborat investigadors de la Universitat de Göttingen i del Max-Plank Institut de Química Biofísica (Alemanya). L’estudi ha comptat amb el suport de l’Institut Català d’Estadística (IDESCAT).

Per ampliar la informació