‘Transfiere’, el Segon Fòrum Europeu per a la Ciència, Tecnologia i Innovació

By 15 de febrer de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Inauguració del fòrum 'Transfiere'. Font: APTE.
 15.02.2013

‘Transfiere’, el Segon Fòrum Europeu per a la Ciència, Tecnologia i Innovació

Més de 200 empreses i institucions, 250 grups de recerca d'una cinquantena d'universitats espanyoles, i representants de 28 parcs científics i tecnològics –entre ells el director general del Parc Científic de Barcelona, Salvador Maluquer– van assistir a la segona edició de 'Transfiere', el Segon Fòrum Europeu per a la Ciència, Tecnologia i Innovació. El 47% de les entitats que van participar a l'esdeveniment –que va tenir lloc els dies 13 i 14 de febrer al Palau de Fires i Congressos de Màlaga– estan vinculades a l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya (APTE), que va presidir el comitè organitzador.

A la inauguració de ‘Transfiere‘ van estar presents el secretari general de Ciència, Tecnologia i Innovació del Govern d’Espanya, Román Arjona; la presidenta de la CRUE, Adelaida de la Calle; el secretari general d’Universitats, Investigació i Tecnologia de la Conselleria d’Economia, Innovació, Ciència i Ocupació de la Junta d’Andalusia, Francisco Trigueros; el president de la Diputació de Màlaga, Elías Bendodo; l’alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre; i el president d’APTE, Felipe Romera.

El fòrum va aconseguir reunir, en un únic espai, la demanda científic-tecnològica de grans companyies amb l’oferta de més de 360 grups de recerca, al voltant de nou sectors econòmics capdavanters –energia, indústria, medi ambient, salut, agroalimentació, telecomunicacions, infraestructures i transport, turisme, serveis i finançament–, i va generar 2.600 trobades bilaterals entre més de 1.500 participants.

El paper dels parcs científics i tecnològics a la transferència de tecnologia i el panorama mundial de models d’actuació, va ser el tema central de la primera de les cinc taules rodones celebrades al fòrum. Moderada pel director general de la International Association of Science and Technology Parks and Areas of Innovation (IASP), Luis Sanz, hi van participar importants representants de parcs internacionals, com el president de l’IASP i de Lake Nola Medical City d’Estats Units, Rick Weddle; el director de Kyoto Research Park del Japó, Koji Okuda; el director gerent de Joensuu Science Park de Finlàndia, Jari Lauronen; i la presidenta del Comitè Assessor de l’IASP i presidenta de l’Associació de Parcs Científics del Regne Unit, Jane Davis.