Descobert un nou mecanisme de regulació de c-Src, la proteïna humana lligada a l’oncogèn més antic conegut

By 19 de febrer de 2013novembre 16th, 2020No Comments
La regió del domini únic estudiat participa en unions secundàries a lípids. Font: Universitat de Barcelona.
 19.02.2013

La proteïna c-Src és la forma cel·lular associada al primer oncogèn (una forma mutada d'una proteïna que causa la transformació de les cèl·lules sanes en canceroses) descobert en el virus del sarcoma de Rous fa més de cent anys i que s'ha estudiat extensament des dels anys vuitanta. La capacitat oncogènica de la proteïna c-Src està lligada a defectes en la seva regulació. En un treball liderat per l'investigador de la UB Miquel Pons i que acaba de publicar Scientific Reports, s'ha descobert una nova regió de regulació d'aquesta proteïna que, en ser alterada, afecta la supervivència de les cèl·lules on es troba.

En l’experiment s’han aplicat tècniques d’RMN, mitjançant la Plataforma d’RMN de la Universitat de Barcelona, ubicada al Parc Científic de Barcelona (PCB), en què han participat Margarida Gairí, dels Centres Científics i Tecnològics de la UB, així com investigadors de l’IRB Barcelona, centres adscrits al campus d’excel·lència internacional BKC.

Segons Miquel Pons, que és director del Grup de Recerca de Ressonància Magnètica Nuclear (RMN) de Biomolècules, associat al Departament de Química Orgànica de la UB, «el descobriment de nous mecanismes de regulació en una proteïna tan important i tan estudiada com la c-Src posa de manifest la importància d’estudis originals basats en l’estructura molecular per trobar noves activitats biològiques i suggereix noves estratègies en la lluita contra en càncer».