Sense categoria

La Fundació Bosch i Gimpera organitza la 3a edició de la jornada Crea!Oportunitats

By 20 de febrer de 2013novembre 16th, 2020No Comments
La jornada tindrà lloc el proper 13 de març al l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona.
 20.02.2013

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG) –amb seu al Parc Científic de Barcelona– organitza la tercera edició de la jornada Crea!Oportunitats a través de la qual vol promoure l'esperit emprenedor a la comunitat universitària de la Universitat de Barcelona (UB) i donar a conèixer les possibilitats que tenen els investigadors per fer arribar la seva recerca al mercat i a la societat. La trobada tindrà lloc el proper 13 de març a l'Edifici Històric de la UB de 10.00 h a 12.30 h.

La jornada –adreçada especialment a doctorands, professors i investigadors de l’àmbit de les humanitats i ciències socials– començarà amb una introducció sobre la transferència i el suport que ofereix l’FBG en aquest sentit, i les possibilitats que tenen les humanitats a l’hora de transferir els coneixements. Aquesta primera part anirà a càrrec d’Esther Riambau, consultora en Creació d’Empreses de l’FBG, que explicarà com amb una idea es pot fer negoci i crear una empresa, i de Delfi-I Nieto, assessora de l’FBG per a les Humanitats i les Ciències Socials, que parlarà de com col·laborar amb empreses i institucions.

A continuació començarà la taula rodona, que comptarà amb l’experiència d’investigadors que fan recerca per contracte i d’emprenedors que han creat la seva pròpia empresa: Juan Álvarez de Lara, fundador i director de Seed&Click!; Miquel Àngel Cau, research professor de l’ICREA i professor associat del departament de Prehistòria, Història Antiga i Arqueologia a la UB; Irene Compte, directora executiva d’Urbiotica; Mª Àngels Farreny, fundadora i directora de Natura Respira 3.0; i Cristina Rodríguez, investigadora postdoctoral del grup de recerca Gracmon a la UB.

La Fundació Bosch i Gimpera és la institució del Grup UB que s’encarrega de transferir el coneixement, la tecnologia i la innovació de la Universitat de Barcelona a la societat. El seu objectiu és aconseguir que les capacitats cientificotècniques i els resultats de la recerca generats al seu àmbit arribin al mercat i a la societat a través de contractes d’R+D+I, de consultoria i de serveis, o bé a través de la protecció, valorització i llicència de patents o de creació de noves empreses basades en el coneixement.