Thera col·labora en el desenvolupament del primer sistema gratuït de traducció automàtica de les llengües oficials de l’Estat espanyol

By 31 de gener de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 31.01.2005

L'empresa , en col·laboració amb diverses empreses i universitats espanyoles, ha endegat un projecte d'R+D per dur a terme el primer sistema de traducció automàtica a l'Estat espanyol que integri quatre llengües oficials. A diferència d'altres programes informàtics de traducció automàtica que hi ha a la xarxa, aquest serà de lliure distribució i es podrà instal·lar a l'ordinador o incloure'l a pàgines web.

El nou sistema permetrà fer traduccions del castellà al català, basc i gallec, i està previst que estigui disponible a principis de l’any 2006. Aquest projecte, finançat en part pel programa PROFIT del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç per a la innovació tècnica, està coordinat per la fundació basca i l’empresa d’enginyeria lingüística . Hi participen a més el centre de recerca , de la Universitat Politècnica de Catalunya; el grup de la Universitat d’Alacant; el grup de recerca de la Universitat del País Basc; l’empresa gallega , i el de la Universitat de Vigo. Amb aquest projecte, s’han obert noves vies de cooperació entre empreses de l’àrea de la tecnologia lingüística de l’Estat.