Advancell adquireix la llicència d’una patent de la UB

By 27 gener 2005novembre 16th, 2020No Comments
 27.01.2005

Advancell adquireix la llicència d’una patent de la UB

La Universitat de Barcelona ha signat un contracte de llicència d'una de les seves patents amb l'empresa Advanced In Vitro Cell Technologies – , ubicada al Parc Científic de Barcelona. La patent, titulada "Mètode de diagnòstic de l'evolució de la massa intestinal absortiva en un individu", és fruit del treball de recerca de les investigadores M. Dolores López Tejero i M. Carmen Través Polo, dut a terme dins del grup LPL-Estrès del departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Biologia de la UB. La llicència ha estat gestionada pel , Fundació Bosch i Gimpera-Universitat de Barcelona.

El mètode descobert, registrat a través del de la UB, permet establir la capacitat de l’intestí prim d’un pacient per absorbir els nutrients que rep en la dieta, a partir de la mesura de la proteïna Apo A-IV que es troba en el plasma sanguini. La capacitat d’absorció de l’intestí ve determinada per l’estat de la mucosa intestinal, la qual es veu compromesa en diverses situacions clíniques d’atròfia intestinal: des d’algunes intoleràncies alimentàries (com pot ser al gluten – malaltia celíaca) fins a situacions de quimioteràpia o accidents amb pèrdua de longitud intestinal (síndrome d’intestí curt).

L’acord contempla una col·laboració a llarg termini entre els investigadors del departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la UB per tal d’avançar en el desenvolupament d’un kit de diagnòstic a nivell comercial que permeti llençar el producte al mercat en els propers 2 o 3 anys.

La importància d’aquesta invenció rau en que es tracta d’un mètode innovador per detectar la situació de l’intestí prim d’una persona a través d’una simple anàlisi de sang, permetent evitar l’endoscòpia en molts casos, amb la millora que això suposa per al pacient.

Segons el director general d’Advancell Lluís Ruiz, “amb aquesta llicència la nostra empresa continua demostrant la seva aposta per ocupar l’espai que hi ha entre la recerca acadèmica i les seves possibles aplicacions industrials. I això ho podem fer gràcies a la seva condició com empresa spin-off, la seva ubicació al Parc Científic de Barcelona, la seva estreta col·laboració amb diferents universitats i instituts de recerca i la seva posició en el mercat. Dins de les seves possibilitats, Advancell seguirà apostant per incorporar en la seva cartera i, a la vegada, desenvolupar a escala industrial, tecnologies patentades en el seu entorn acadèmic”.