Foto: Sylvie Bove (©EIT Health).
 05.08.2015

Sylvie Bove, nova directora general de l’EIT Health

Sylvie Bove ha estat nomenada nova directora general de l’EIT Health, la comunitat de coneixement i innovació (Knowledge and Innovation Community, KIC) en vida saludable i envelliment actiu impulsada per l’Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT). El node espanyol, EIT Health Spain, liderat per la Universitat de Barcelona (UB) amb el suport de Biocat, té la seva seu al Parc Científic de Barcelona (PCB) i està  integrat per 50 partners principals i 90 partners associats de l'àmbit públic i privat, capdavanters al seu sector i compromesos amb la innovació en salut. Bove s'incorporarà al càrrec l'1 se setembre

Sylvie Bove és de nacionalitat francesa i compta amb una experiència de més de 20 anys en gestió i direcció d’empreses relacionades amb les ciències de la vida. Ha estat la responsable del llançament de nous productes al mercat en companyies com ara Coloplast A/S o Ferring Pharmaceuticals, i també ha contribuït a la creació del Copenhagen Healthtech Cluster.

“Estic orgullosa de formar part d’aquesta organització, que té com a objectiu accelerar l’arribada de resultats de la investigació als pacients”, afirma Bove. “El meu objectiu és contribuir al canvi que ha de tenir lloc en les ciències de la vida a Europa per tal de fer front als reptes del futur de la salut d’una manera encara més eficaç.”

L’EIT Health, creada el mes de desembre de 2014, és un consorci que actualment comprèn més de 144 empreses capdavanteres, universitats, instituts i centres de recerca de catorze països europeus. Amb un pressupost total de 2.100 milions d’euros, es tracta d’una de les iniciatives més ambicioses desenvolupades amb finançament públic a l’àmbit de la innovació i l’emprenedoria per a una vida saludable i un envelliment actiu. Fins a finals del 2016, el consorci espera generar prop de 80 noves idees de negoci i arribar a les 140 l’any 2018. La previsió és generar una setantena d’start-ups a l’any i implicar un milió d’estudiants en els programes impulsats per EIT Health (EIT Alumni).

L’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (European Institute of Innovation and Technology, EIT) és un organisme independent de la Unió Europea que es va fundar l’any 2008 per fomentar la innovació i la iniciativa emprenedora al conjunt d’Europa. Agrupa institucions acadèmiques, laboratoris de recerca i empreses capdavanteres amb l’objetiu de promoure associacions transfrontereres dinàmiques –les anomenades Knowledge and Innovation Communities (KICs)–que desenvolupin nous productes i serveis i apostin per una nova generació d’emprenedors. Fins ara, s’han constituït 5 KICs de diversos sectors: Climate-KIC, EIT ICT Labs, KIC InnoEnergy, EIT Raw Materials i l’EIT Health, a les quals se n’afegiran dues més: Food4future KIC (2016) i Urban mobility KIC (2018).

Notícia relacionada [+]