D'esquerra a dreta: Albert Garcia-Pujadas, Alfons Nonell-Canals, Marta Príncep i Xavier Castells, membres del Consell d'Administració de Mind the Byte.
 04.08.2015

Mind the Byte aconsegueix finançament de l’Instrument PIME de la Comissió Europea

Mind the Byte —empresa especialitzada en serveis de disseny computacional de fàrmacs, amb seu al Parc Científic de Barcelona (PCB)— ha estat seleccionada en l'última convocatòria de l'Instrument PIME (SME Instrument) de la Comissió Europea i rebrà 50.000 euros per dur a terme l'estudi de viabilitat del projecte Datanimbus amb l'objectiu final de portar-lo al mercat. Per donar a conèixer aquest i altres projectes engegats recentment, el proper 15 de setembre l'start-up ha organizat una jornada al PCB, en què també presentarà una campanya de crowdfunding de 100.000 euros que destinarà a impulsar la comercialització internacional dels seus serveis i productes

El projecte Datanimbus consisteix en l’ús de tècniques de Big Data per al processament de grans quantitats de dades procedents de les ciències ómicas (genòmica, transcriptómica, proteòmica, metabolómica, etc.) i la seva aplicació en la medicina personalitzada.

El fundador i CEO de Mind the Byte, Alfons Nonell-Canals, no amaga la satisfacció per aquest reconeixement: “És el resultat de la perseverància i la feina ben feta. Estem contents de poder tirar endavant el projecte i veure com la nostra aposta per la tecnologia cloud i Big Data no va mal encaminada”. Nonell-Canals també considera que el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, és clau per ser competitius en aquest tipus de convocatòries.

En el marc de l’Horitzó 2020 (H2020), la Comissió Europea està incentivant la participació de petites i mitjanes empreses en projectes de recerca i desenvolupament d’àmbits innovadors com les ciències de la vida i la salut. Una de les vies de finançament que està implementant és l’Instrument PIME, que consta de tres fases: anàlisi de viabilitat tècnica i econòmica, el desenvolupament del projecte d’innovació i el suport en la comercialització.

Un cop passada la primera fase de viabilitat del projecte, Mind the Byte té previst presentar-se a la segona que compta amb un finançament entre 0,5 i 2 milions d’euros.

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa– assessora i acompanya les empreses catalanes en les convocatòries de l’H2020, entre les quals hi ha Mind the Byte. Segons Mariona Sanz, directora de la Unitat d’Innovació Empresarial d’ACCIÓ, “Catalunya és una de les regions d’Europa que més està participant en aquest programa, que té un pressupost de 3.000 milions d’euros. Es tracta d’un programa extremadament competitiu amb taxes d’èxit inferiors al 10%”.

Des de la seva fundació, Mind the Byte ha apostat fort pel finançament europeu per desenvolupar grans projectes de recerca. El setembre de 2013 va començar la participació, com a soci, a Translink, on desenvolupa noves molècules per evitar el rebuig de les vàlvules cardíaques d’origen animal. També participa a les COST Action Chemical Approaches to Targeting Drug Resistance in Cancer Stem Cells (2012-2016) i Challenging organic syntheses inspired by nature – from natural products chemistry to drug discovery (2015-2019).

Presentació de nous projectes i campanya de micromecenatge

El proper 15 de setembre Mind the Byte organitzarà una jornada al Parc Científic de Barcelona per presentar els projectes més rellevants endegats recentment per la companyia, així com una ampliació de capital que vehicularà a través d’una campanya de crowdfunding.

Entre les iniciatives més rellevants endegades per l’start-up destaca la col·laboració amb el grup de recerca de Bases cel·lulars i moleculars de la malaltia de Huntington de la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona (UB), liderat per Jordi Alberch, catedràtic del Departament de Biologia Cel·lular, Immunologia i Neurociències i vicerector de Recerca, Innovació i Transferència de la UB. Aquest treball de recerca conjunt permetrà a Mind the Byte posar a l’abast de la comunitat científica el desenvolupament computacional de noves molècules contra aquest trastorn neurodegeneratiu.

Pel que fa a la campanya de micromecenatge –coordinada per Crowdcube– l’objectiu de la companyia és captar entre 100.000 i 150.000 euros i destinar-los a la recerca i desenvolupament de noves eines cloud en la modalitat SaaS pel disseny computacional de fàrmacs, un sistema del qual Mind the Byte n’és pionera a l’àmbit internacional en el sector de la quimioinformàtica i bioinformàtica.

A la jornada –moderada per Oriol Sans, gerent de l’Àrea de Finançament d’ACCIÓ–  hi intervindran Jordi Alberch; Alfons Nonell-Canals, fundador i CEO de Mind the Byte; Albert Garcia-Pujadas, membre del Consell d’Administració de Mind the Byte y CEO de Foxize School; i Pepe Borrell, CEO de Crowdcube.

L’acte es durà a terme a la Sala Dolors Aleu i Riera del Parc Científic de Barcelona a les 17.30 h i, en finalitzar, hi haurà un petit refrigeri.

<Cal confirmar l’assistència al correu info@mindthebyte.com