D'esquerra a dreta: Jordi Carrera i Rafel Bru, cofundadors d'STAT- Diagnostica a la seva seu del Parc Científic de Barcelona.
 11.04.2016

STAT-Diagnostica tanca una ronda de finançament de 25 milions

STAT-Diagnostica ha anunciat avui el tancament d'una ronda de finançament de 25 milions d’euros. Els recursos obtinguts permetràn a la companyia, amb seu al Parc Científic de Barcelona, preparar el salt al mercat europeu de DiagCORE, un innovador sistema de diagnòstic point of Care (pròxim al pacient). Fundada per Jordi Carrera y Rafael Bru, la companyia ha tancat tres rondes i aixecat un total de 44 milions d'euros des de la seva creació, l'any 2010.

A l’operació, liderada pel pel fons neerlandès Gilde Healthcare, també hi han intervingut els actuals accionistes de l’empresa: Partners, Idinvest Partners, Boehringer Ingelheim Venture Fund, Axis i las catalanes Caixa Capital Risc e Ysios Capital.

“Estem encantats d’haver reforçat la nostra base d’inversors amb Gilde Healthcare, un inversor de referència en el sector salut amb un important coneixement del sector”, comenta Jordi Carrera, CEO i co-fundador d’STAT-Diagnostica. “Aquesta operació contribuirà al fet que STAT-Diagnostica es posicioni com a empresa capdavantera al sector del diagnòstic molecular descentralitzat, el segment amb un creixement més ràpid dins del camp del diagnòstic in-vitro”.

“La plataforma DiagCORE d’STAT-Diagnostica té totes les característiques per ser el sistema de referència al mercat del diagnòstic descentralitzat, avui dia el segment amb un creixement més atractiu dins del diagnòstic molecular” ha manifestat Arthur Franken, soci en Gilde Healthcare. “L’excepcional equip humà de la companyia ha estat capaç de transformar una idea en producte en només uns anys, un gran assoliment que a més comportarà un important benefici tant per als metges com per als pacients”.

DiagCORE és un innovador sistema de diagnòstic point of care que té la capacitat de consolidar en un sola plataforma capacitats de diagnòstic molecular i immunoassaig, amb la fiabilitat d’un laboratori central i simplificant els processos d’obtenció de resultats. El dispositiu realitza, de manera integrada i amb una àmplia tipologia de mostres, tot el procés, des de la preparació de les mateixes fins a l’obtenció del resultat, oferint una capacitat de detecció d’un elevat nombre d’anàlits. La rapidesa en l’obtenció de resultats, entre 30 i 80 minuts en funció de l’aplicació, facilitarà que els facultatius puguin aplicar el tractament més adequat al pacient amb un estalvi significatiu tant directe com a indirecte en la despesa sanitària.

STAT-Diagnostica planeja posicionar la seva plataforma DiagCORE en diferents àmbits de diagnòstic descentralitzat, incloent vigilància intensiva o urgències en entorns hospitalaris. Les característiques i prestacions del sistema permetran el seu ús futur en altres àmbits com a clíniques i consultes.