Ignasi Belda, CEO i fundador d'Intelligent Pharma (Foto: Daniel Portales, Parc Científic de Barcelona).
 08.04.2016

Intelligent Pharma, acreditada amb el nou segell TECNIO

La Generalitat va presentar, ahir dijous 7 d'abril, el nou segell TECNIO, en un acte presidit pel conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget i que va reunir a l’auditori de l’edifici Mediapro prop de 300 persones de la comunitat científica i tecnològica catalana. El segell identifica en una primera fase 54 entitats que ofereixen les tecnologies més innovadores per ajudar les empreses a crear nous productes, processos o serveis. Intelligent Pharma, especialitzada en serveis en química computacional per a la indústria farmacèutica i biotecnològica i amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha estat una de les 3 empreses reconegudes amb aquesta acreditació.

Com nou agent TECNIO, Intelligent Pharma podrà gaudir de la utilització del segell acreditatiu, obtenir la visibilitat i el reconeixement d’ACCIÓ, serveis de difusió i comercialització de tecnologia, assessorament en cooperació internacional, informació preferent sobre activitats d’ACCIÓ, priorització en línies d’ajut i programes específics, activitats de networking i capacitació en transferència tecnològica.

“Aquest segell suposa un reconeixement al nostre compromís i esforç continuat en R+D+i. Les nostres fites aconseguides al camp de la tecnologia en química computacional estan contribuint a optimitzar processos i accelerar la recerca de nous medicaments. L’obtenció d’aquesta acreditació reafirma la nostra aposta estratègica per impulsar el model productiu i competitivitat del sector farmacèutic y biotecnològic català”, afirma Ignasi Belda, fundador i CEO d’Intelligent Pharma.

Intelligent Pharma es va crear l’any 2007 com a spin-off de la Universitat de Barcelona per un jove emprenedor, l’enginyer Ignasi Belda, al si de la Bioincubadora del Parc Científic de Barcelona. Centra la seva activitat en el desenvolupament, comercialització i ús de noves tecnologies en química computacional i intel·ligència artificial per al descobriment de fàrmacs.

La companyia compta actualment amb presència directa en cinc països d’arreu del món. Té oficines a Munic i Heidelberg (Alemanya), Londres (Regne Unit), Massachusetts (Estats Units) i una focalitzada a l’àmbit de la recerca petroquímica a Alberta (Canadà).

En els seus 8 anys de trajectòria, ha rebut 15 premis per la seva capacitat d’innovació i potencial de creixement, i ha desenvolupat més de 200 projectes en 20 països per a grans multinacionals farmacèutiques, pimes biotec i grups de recerca acadèmics als sectors farmacèutic, cosmètic, agroalimentari i petroquímic.

Augmentar el nombre d’empreses innovadores a Catalunya i fer-les més competitives

L’objectiu de la nova distinció TECNIO és que les empreses catalanes identifiquin on poden trobar noves tecnologies per a les seves necessitats de desenvolupament de nous productes i processos, ja sigui a través de l’adquisició o explotació de patents, la contractació de projectes d’R+D+i o el contacte amb spin-off

El segell presentat ahir és una evolució de l’antiga xarxa TECNIO, creada al 2009 i que englobava fins ara centres tecnològics i grups universitaris catalans. Durant l’acte, Baiget va apostar perquè “el segell suposa un salt i un factor diferencial per als agents TECNIO, per tal que les empreses trobin la qualitat, l’especialitat i la capacitat d’innovació”, i va afirmar que “l’empresa ha de tenir la innovació interioritzada dins dels processos productius”. Segons el conseller, “necessitem una economia productiva que generi més valor afegit: aquest és un dels reptes del nostre país”.

El segell TECNIO acredita quatre tipus d’agents: desenvolupadors de tecnologia públics (com les universitats i els centres de recerca); desenvolupadors de tecnologia privats (com les enginyeries o empreses de base tecnològica) i desenvolupadors de tecnologia sense ànim de lucre. Aquest segell té una vigència fins al 2019 i s’obrirà a noves entitats en properes fases.

Alineada amb l’Estratègia RIS3CAT i l’Estratègia Industrial de Catalunya, la nova acreditació TECNIO és una iniciativa que situa la transferència tecnològica com un dels mecanismes clau per augmentar el nombre d’empreses innovadores a Catalunya i fer-les més competitives. En aquest sentit, la directora general d’Indústria, Núria Betriu, va ressaltar que “el 56,8% de les empreses catalanes de més de 9 treballadors són innovadores i, d’aquestes, el 84,6% preveu un increment de la facturació”. Segons Betriu, cal que Catalunya es posicioni com a regió referent a Europa en termes d’innovació”.