S’obre la 9a convocatòria d’ajuts per al projecte «Recerca a Secundària»

By 16 d'abril de 2013novembre 16th, 2020No Comments
 16.04.2013

S’obre la 9a convocatòria d’ajuts per al projecte «Recerca a Secundària»

Avui, el Parc Científic de Barcelona (PCB) ha obert la novena convocatòria d'ajuts per al projecte «», adreçat a investigadors que vulguin fer de tutors d'estudiants de secundària durant el seu treball de recerca de batxillerat. La iniciativa s'inclou dins del programa «Recerca en Societat» que desenvolupa el PCB, amb la finalitat d'apropar la recerca a la comunitat educativa i fomentar vocacions científiques entre els joves. La tutoria consisteix en pràctiques de laboratori (4-5 dies) i orientació bibliogràfica. La data límit de presentació de sol·licituds finalitza el 26 d'abril.

El programa «Recerca a Secundària» ofereix als estudiants dels Instituts d’Educació Superior (IES) la possibilitat de dur a terme la part pràctica del seu treball de recerca als laboratoris de les Plataformes Tecnològiques i grups de recerca de les empreses i instituts ubicats al PCB, tutelats per un investigador que, a més, els donarà suport en el transcurs de l’elaboració del treball. No obstant això, els joves continuaran disposant de la tutela del seu professor, que serà el màxim responsable del projecte.

Enguany, es convoquen 52 places per participar en aquest programa. Els investigadors que fan de tutors dels estudiants disposaran de l’assessorament de Josep Maria Fernández Novell, científic i professor de Bioquímica i Biologia Molecular a la Universitat de Barcelona.

«Recerca a Secundària» compta amb el suport de la Fundació Catalunya – La Pedrera, i la col·laboració de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i el Ministeri d’Economia i Competitivitat.