La 3a edició de la Fira del Coneixement apropa la recerca de la UB i La UPC als estudiants de secundària

By 15 d'abril de 2013novembre 16th, 2020No Comments
D'esquerra a dreta: Aida Peña, Berta Terré i Helena González a l'estand de l'IRB Barcelona.
 15.04.2013

Els dies 11 i 12 d'abril, el Pavelló de Suècia de Berga va acollir la tercera edició de la Fira del Coneixement, una mostra que té com a finalitat donar a conèixer als estudiants de secundària els projectes de recerca més innovadors relacionats amb la ciència i la tecnologia que es desenvolupen a la UB i la UPC. L'esdeveniment va estar organitzat per l'Exploratori dels Recursos de la Natura, un projecte impulsat per les dues universitats en el marc del campus d'excel·lència internacional BKC, i per part del Parc Científic de Barcelona va estar present l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), que hi va participar a través del Laboratori d'Inestabilitat Genòmica i Càncer dirigit per Travis Stracker.

A la Fira del Coneixement, Berta Terré, Helena González i Aida Peña, estudiants de doctorat i estudiant visitant respectivament, van presentar “Radioteràpia: trencant l’ADN”. Les tres joves científiques van explicar, en un dels 9 estands de la mostra ,com funcionen la quimioteràpia i la radioteràpia per tractar el càncer.

A l’acte inaugural, Damià Barceló, director de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua, va impartir la conferència «Aigua, recurs o bé natural? Hi ha contaminants?». També hi van participar l’alcalde de Berga i delegat del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Juli Gendrau; el subdirector general d’Innovació, Formació i Orientació de la Generalitat de Catalunya, Joan Gumbert; el president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca; el delegat del rector de la UB al BKC, Manel Barranco; el vicerector de Docència i Estudiantat de la UPC · BarcelonaTech, Xavier Colom, i el president del Consell Impulsor de l’Exploratori dels Recursos de la Natura, Màrius Rubiralta. L’acte de clausura va anar a càrrec del director de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, Enric Claverol.

La Fira del Coneixement inclou un ampli ventall d’activitats d’aprenentatge sobre temàtiques científiques i tecnològiques molt diverses, que abasten des d’aspectes relacionats amb els recursos naturals fins als darrers avenços en medicina, passant per l’enginyeria química, els polímers, i l’arquitectura. Organitzada per l’Exploratori dels Recursos de la Natura, conjuntament amb l’Ajuntament de Berga i amb el suport del Ministeri d’Educació, la mostra té com a objectiu aproximar la ciència i la tecnologia als estudiants de secundària per tal de fomentar les vocacions científiques i dotar els joves d’un esperit d’aprenentatge basat en la recerca.